Från VIP-lounger och autonoma butiker till virala kampanjer och nya köpcentrum. Omvärldskollen samlar intressanta internationella nyheterna från detaljhandeln.
Crocs gjorde oktober till en månad i communityn tecken. I en internationell satsning använde man TikTok för att bygga engagemang.
Skechers öppnar sin första butik i Europa med fokus på sportprodukter. Läs mer om butikens koncept och inriktning.
Uggs pop up sattes samman i samarbete med Post Malone – som även bjöd på en intim spelning. Se bilderna från butiken!
”Ju fler butiker vi är, desto starkare utbud med personlig service kan vi erbjuda”.
Dr. Martens växer i Skandinavien. I dag den 15:e augusti öppnar varumärkets första egna butik i Sverige.
Sko- och livsstilsvarumärket Camper har lanserat en sneaker som kunden själv kan sätta samman.
NK har öppnat en avdelning där man ska kunna ”inspireras, fascineras, vistas och shoppa”.
Skechers, det globala varumärket för sportskor, meddelar att man har passerat en milstolpe i detaljhandeln.