Levi Strauss har fördubblat sin e-handel på fem år. Tre strategiska val ligger bakom framgången – här finns lärdomar som fler varumärken kan dra nytta av.
McDonald’s stänger sitt experimentkoncept – men tar med sig viktiga lärdomar. Läs hur testet bidrar till en kultur av innovation och snabb utveckling.
Kedjan lanserar digitalt community. Läs mer om företeelsen – och hur företaget satsar på ökat engagemang och interaktion.
”Guided customization” hamnar allt mer i fokus inom livsmedel. Men detta är en trend som sträcker sig över kategorigränser.
Stölder i självbetjäningen har blivit ett problem för många butiker. En lösning kan vara att helt eliminera kassan.
Kedjan introducerar en ny verksamhetsmodell för sin kommersiella verksamhet. Förändringen ska göra att man snabbare kan möta nya kundbehov.
Det finns gott om utrymme för förbättringar av kundupplevelsen. Det här är vägen framåt, enligt två nya undersökningar.
Med mer än tre miljoner aktiva kunder på tolv marknader erbjuder verktyget insikter i kundernas beteende och köpmönster.
Den nya kundresan är mångfacetterad – såväl kanalval som längd varierar kraftigt. Det visar en ny studie där man förordar agil kommunikation.
Konsumentens intryck av ett varumärke påverkas i hög utsträckning av de digitala upplevelserna. Till och med mer än vad ett butiksbesök gör. Det är en av nio tunga insikter från en färsk undersökning kring den nya digitala kunden.