Så ska Mayfair och Belgravia utvecklas

  LÄSTID: 2 MINUTER

Det är ett av Londons mest exklusiva områden. Nu ska Mayfair och Belgravia genomgå förändringar för att möta framtidens behov. Det berättade Grosvenor under Sweden Urban Arena.

– Vi vill utveckla Londons West End. Mayfair och Belgravia är en del av det lyxigare retailutbudet som finns i London. Men vi upplever en ökad konkurrens såväl från stora externa centrum som från utlandet, sa Anna Bond, London Estate Portfolio Director för Mayfair and Belgravia.

Nya behov uppstår

Grosvenor har satt upp en långsiktig plan för att möta konkurrens och nya behov.

Anna Bond, London Estate Portfolio Director.

– Som ett svar på detta har vi skapat en 20-år vision. I dag har vi ett gott rykte internationellt. Men vi måste fortsätta att utveckla området.

Bättre retailerbjudande

För att uppnå detta satsar man enligt Anna Bond på bland annat följande.

• Ett bättre retailerbjudande. En starkare destination som folk verkligen vill besöka. Det innebär unika erbjudanden med retailers som är fokuserade på upplevelser.

• Att skapa ny kontorsyta som ska bidra till landets ekonomi.

• Ytorna mellan byggnaderna ska också utvecklas.

• Trots att man verkar i centrala London har några av byggnaderna mycket dålig datatäckning. Detta ska man ändra på.

Visionens sju delar

I visionen ingår följande element:

• Active neighgoorhoods • Integrated districts • Connected communities • Better streets • Greener spaces • Enterprising Places• Architectural excellence





”Vi är en pure player med butiker”

”Vi är en pure player med butiker”

  Omnichannel 319 Butikskoncept 786 Internationellt 1288 Pro 4417
Varumärket siktar på att bli nummer ett online, nu öppnar man fysiska butiker på löpande band. "Men vi är och förblir en pure player".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Se bilderna från Londons nya destination

Se bilderna från Londons nya destination

  Cityhandel 266 Handelsplatser 138 Destinationer 148 Design 312
Bilder! London har fått en ny måstedestination för alla som är intresserade av stadsutveckling, retail, köpcentrum och det urbana livet i största allmänhet.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här är alla finalister i Mapic Awards 2018

Här är alla finalister i Mapic Awards 2018

  Pro 4417 Köpcentrum 634 Internationellt 1288 Handelsplatser 138
Listan är en guldgruva med ny retail och spännande köpcentrumprojekt. Vi har sammanställt samtliga finalister i en inspirerande bildbonanza!
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kinesiska turister storshoppar i Sverige

Kinesiska turister storshoppar i Sverige

  Nyheter 3638 Internationellt 1288 Shoppingturism 51 Pro 4417
Trots att relationen mellan Kina och Sverige fått sig en törn den senaste tiden ökar handeln från kinesiska turister i Sverige mer än någonsin.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kedjan slår rekord i leveransalternativ

Kedjan slår rekord i leveransalternativ

  Omnichannel 319 Logistik 122 Pro 4417 Kundupplevelser 294
Kedjan har investerat stort i sin infrastruktur för fulfillment. Målet är att bli den enklaste platsen att shoppa på.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Sätter den fygitala handeln i fokus

Sätter den fygitala handeln i fokus

  Personer 287 Internationellt 1288 Köpcentrum 634 Trender 438
Årets upplaga av Mapic präglas av en detaljhandel i förändring. Nathalie Depetro, Director Mapic, berättar varför den fygitala handeln har satts i fokus.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Helsingborg är Årets Purple Flagstad 2018

Helsingborg är Årets Purple Flagstad 2018

  Nyheter 3638 Cityhandel 266 Kundupplevelser 294 Handelsplatser 138
Sedan man påbörjade sitt arbete 2016 har brotten minskat och besöksflödet ökat i de valda Purple Flag-områdena.
Julia Bendelin: ”Hitta ert unika DNA”

Julia Bendelin: ”Hitta ert unika DNA”

  Destinationer 148 Handelsplatser 138 Nyheter 3638 Personer 287
Julia Bendelin är Strateg för Region Gotland. Under Sweden Urban Arena uppmanade hon publiken att söka sina unika förutsättningar.
”Dags att sluta prata om butikens död”

”Dags att sluta prata om butikens död”

  Cityhandel 266 Nyheter 3638 Köpcentrum 634
Nu har Sweden Urban Arena 2018 dragit i gång på Stockholm Waterfront. Det är tredje året evenemanget arrangeras.
London har fått ett nytt köpcentrum

London har fått ett nytt köpcentrum

  Destinationer 148 Köpcentrum 634 Nyheter 3638 Pro 4417
London har fått en ny destination för mode. I helgen som gick öppnade ett nytt köpcentrum bara 15 minuter från de centrala delarna av staden. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Nytt koncept fångar detaljhandelns trender

Nytt koncept fångar detaljhandelns trender

  Butikskoncept 786 Pro 4417 Måsteläsning 279 Trender 438
Kassalös butik, automation, lokalproducerat, delningsekonomi, supersnabba leveranser. Det här konceptet innehåller några av handelns allra tyngsta trender.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Jack Mas tre E:n för digital utveckling

Jack Mas tre E:n för digital utveckling

  Personer 287 Pro 4417 Internationellt 1288 E-handel 912
Tre tydliga beståndsdelar lägger grunden för digital utveckling och den nya tidens företagande. Det menar Alibabas grundare och styrelseordförande Jack Ma. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Veronica ny stadsutvecklingschef

Veronica ny stadsutvecklingschef

  Cityhandel 266 Personer 287 Köpcentrum 634 Nyheter 3638
Citycon har anställt Veronica Palmgren som stadsutvecklingschef för det långsiktiga arbetet att möta framtidens behov av multifunktionella stadsmiljöer.
PET-flaskor från köpcentrum blir mattor

PET-flaskor från köpcentrum blir mattor

  Internationellt 1288 Retailtrender 53 Nyheter 3638 Hållbarhet 210
Finlayson lanserar mattan Siperia, mjuk som ull, men tillverkad av recyclade PET-flaskor. De är insamlade på bland annat köpcentrum.
Sju måstebutiker i London

Sju måstebutiker i London

  Internationellt 1288 Butikskoncept 786 Pro 4417 Destinationer 148
Den fysiska handeln handlar mer och mer om upplevelser. Här är sju modebutiker värda en omväg i London – och dessutom: redaktionens egna bonustips.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Flaggskepp med unika whiskyupplevelser

Flaggskepp med unika whiskyupplevelser

  Kundupplevelser 294 Nya butiker 1154 Butikskoncept 786 Pro 4417
Johnnie Walker öppnar en konceptbutik. Butiken kommer erbjuda utvalda produkter, men också en rad unika upplevelser.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Stockmann öppnar marknadsplats

Stockmann öppnar marknadsplats

  E-handel 912 Nyheter 3638 Internationellt 1288 Pro 4417
Stockmann lanserar under våren 2019 Finlands första B2C-handelsplats som fokuserar på mode, skönhet och design.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny teknik och förpackningsfritt hos Lush

Ny teknik och förpackningsfritt hos Lush

  Internationellt 1288 Hållbarhet 210 Nya butiker 1154 Butikskoncept 786
Kedjan Lush har öppnat en helt förpackningsfri butik som även innehåller ny teknik för automatisk produktigenkänning i mobilen.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Tre tunga retailtrender – från Kina

Tre tunga retailtrender – från Kina

  Sociala medier 99 Internationellt 1288 Pro 4417 Trender 438
Kina står för en stor del av tillväxten inom den nya tidens konsumtion. En färsk studie pekar på tre distinkta trender i beteendemönstret.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!