Så ska Mayfair och Belgravia utvecklas

  LÄSTID: 1 MINUT

Det är ett av Londons mest exklusiva områden. Nu ska Mayfair och Belgravia genomgå förändringar för att möta framtidens behov. Det berättade Grosvenor under Sweden Urban Arena.

– Vi vill utveckla Londons West End. Mayfair och Belgravia är en del av det lyxigare retailutbudet som finns i London. Men vi upplever en ökad konkurrens såväl från stora externa centrum som från utlandet, sa Anna Bond, London Estate Portfolio Director för Mayfair and Belgravia.

Nya behov uppstår

Grosvenor har satt upp en långsiktig plan för att möta konkurrens och nya behov.

Anna Bond, London Estate Portfolio Director.

– Som ett svar på detta har vi skapat en 20-år vision. I dag har vi ett gott rykte internationellt. Men vi måste fortsätta att utveckla området.

Bättre retailerbjudande

För att uppnå detta satsar man enligt Anna Bond på bland annat följande.

• Ett bättre retailerbjudande. En starkare destination som folk verkligen vill besöka. Det innebär unika erbjudanden med retailers som är fokuserade på upplevelser.

• Att skapa ny kontorsyta som ska bidra till landets ekonomi.

• Ytorna mellan byggnaderna ska också utvecklas.

• Trots att man verkar i centrala London har några av byggnaderna mycket dålig datatäckning. Detta ska man ändra på.

Visionens sju delar

I visionen ingår följande element:

• Active neighgoorhoods • Integrated districts • Connected communities • Better streets • Greener spaces • Enterprising Places• Architectural excellence





De kan bli årets Centrumutvecklare 2019

De kan bli årets Centrumutvecklare 2019

  Nyheter 3796 Karriär 331 Cityhandel 284
Nu är det klart vilka de tre finalisterna är till utmärkelsen Årets Centrumutvecklare 2019: Hanna Candell från Helsingborg, Jimmy Ekborg från Osby och Sanna Westerberg från Halmstad.
Disney öppnar café i modekedjans flaggskepp

Disney öppnar café i modekedjans flaggskepp

  Nyheter 3796 Detaljhandel 161 Destinationer 158 Kundupplevelser 340
Kedjan öppnar den 11 april sin hittills största butik. Nu har man släppt fler detaljer kring sitt erbjudande – det liknar allt mer en fullvärdig destination.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kika in i världens största Lushbutik

Kika in i världens största Lushbutik

  Nya butiker 1220 Pro 4599 Visual Merchandising 176 Kundupplevelser 340
I en tid då förnyelse behövs mer än någonsin, är tanken att den nya destinationsbutiken ska ge mer innovativa, kreativa och personliga upplevelser. Se bilderna här!
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ikeas nya destination på Manhattan

Ikeas nya destination på Manhattan

  Detaljhandel 161 Cityhandel 284 Butikskoncept 839 Internationellt 1352
Ikea öppnar den 15 april sin första butik med cityläge i USA. Ambitionen är att bli en bekväm destination för heminredning.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Butik skapas av köpcentrumets besökare

Butik skapas av köpcentrumets besökare

  Pro 4599 Detaljhandel 161 Nya butiker 1220 Nyheter 3796
En ny butik vars innehåll helt bestämts av besökarna. Det blir verklighet i vår när man som första köpcentrum låter besökarna rösta fram ett helt nytt butikskoncept.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

30 000 butiker senare …

30 000 butiker senare …

  Nyheter 3796 Varumärken 272 Detaljhandel 161 Nya butiker 1220
Det är 30 000 butiker och 48 år mellan de två bilderna. Under gårdagen öppnade Starbucks sin butik (jo, de kallar det butiker) nummer 30 000 i Shenzhen i Kina. 
Här är New Yorks nya måstedestination

Här är New Yorks nya måstedestination

  Köpcentrum 683 Internationellt 1352 Måsteläsning 302 Detaljhandel 161
På den västra sidan av Manhattan i New York har en ny destination öppnat. I detta mixade projekt möts man av 100 000 kvadratmeter detaljhandelsyta på sju våningar samt ett spektakulärt konstverk. Detta är utan tvekan en av årets största händelser i köpcentrumvärlden. Se bilderna här!
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Zalando fasar ut egna varumärken

Zalando fasar ut egna varumärken

  Detaljhandel 161 E-handel 961 Internationellt 1352 Mode 396
Inom kort stänger Zalando sin verksamhet för egna varumärken. I stället ska man inleda närmare samarbeten med andra varumärken för att ta fram unika erbjudanden.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Harrods samarbete säkrar e-upplevelsen

Harrods samarbete säkrar e-upplevelsen

  Nyheter 3796 Internationellt 1352 E-handel 961 Pro 4599
Brittiska Harrods inleder ett nytt samarbete för att skapa en marknadsplats online. Ambitionen är att skapa samma exemplariska kundservice online som man erbjuder i butik.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Mode med känsla för arkitektur

Mode med känsla för arkitektur

  Design 333 Pro 4599 Mode 396 Internationellt 1352
Varumärket har öppnat butik i Coal Drops Yard vid Kings Cross i London. Det är resultatet av ett samarbete som syftade till att definiera synen på mode – och arkitektur.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Whole Foods tyngsta skönhetstrender

Whole Foods tyngsta skönhetstrender

  Trender 457 Detaljhandel 161 Internationellt 1352 Pro 4599
Whole Foods Market brukar dela med sig av sina spaningar kring tender inom mat och livsmedel. För första gången har man nu listat de fem tyngsta trenderna inom skönhet och wellness.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Nytt containercentrum expanderar

Nytt containercentrum expanderar

  Köpcentrum 683 Internationellt 1352 Pro 4599 Design 333
Konceptet ska fungera som en inkubator för lokala handlare och restauratörer. Nu öppnar man det andra centrumet, även detta är byggt av anpassade fraktcontainrar.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Skobutik + nagelbar = sant

Skobutik + nagelbar = sant

  Detaljhandel 161 Kundupplevelser 340 Produktutveckling 306 Internationellt 1352
Butikskedjan har inlett ett samarbete med en nagelbar. Ambitionen är att skapa en bättre helhetsupplevelse. "Vi bygger en community tillsammans med våra kunder". 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Banbrytande AI-rekrytering av Levi’s

Banbrytande AI-rekrytering av Levi’s

  Internationellt 1352 Ny teknik 508 Trender 457 Personer 348
Den nya tidens titlar gör entré i näringslivet och detaljhandeln. Levi's rekryterar en Chief Strategy and Artificial Intelligence Officer. Hon kliver in i den högsta ledningen och ska stärka företagets position inför framtiden. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Se Starbucks senaste flaggskepp

Se Starbucks senaste flaggskepp

  Destinationer 158 Butikskoncept 839 Pro 4599 Design 333
Den internationella satsningen på upplevelsebaserade flaggskepp fortsätter. Starbucks har nu öppnat sitt femte Reserve Roastery. Se bilderna här!
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Veganskt koncept till Stockholmsverken

Veganskt koncept till Stockholmsverken

  Cityhandel 284 Nyheter 3796 Köpcentrum 683 Pro 4599
Veganska matkonceptet etablerar sin första restaurang i Stockholmsverken. Här ska man lyfta hållbarhetsfrågan och sätta grön mat i strålkastarljuset. Bakom konceptet står en artist och skådespelare.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Delar av kedjans butiksyta blir gym

Delar av kedjans butiksyta blir gym

  Detaljhandel 161 Internationellt 1352 Butikskoncept 839 Pro 4599
Kedjans strategi för att hitta den optimala butiksytan har två syften. Dels ska den minska kostnader, dels driva trafik via nya samarbeten. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Virtuellt träningskoncept växer snabbt

Virtuellt träningskoncept växer snabbt

  Köpcentrum 683 Pro 4599 Detaljhandel 161 Internationellt 1352
Handelstrender har tidigare berättat om hur träningskonceptet mer eller mindre av en tillfällighet etablerades i köpcentrum. Nu siktar man på 100 nya showrooms – och närmar sig våra breddgrader.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Amazon spås öppna ny dagligvarukedja

Amazon spås öppna ny dagligvarukedja

  E-handel 961 Internationellt 1352 Detaljhandel 161 Pro 4599
Med sitt intåg i den fysiska butiksvärlden har Amazon rört om i dagligvarubranschen. Nu sägs man ta nästa steg och starta en helt ny butikskedja.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Aesop säkrar holistisk kundvy

Aesop säkrar holistisk kundvy

  Kundupplevelser 340 Internationellt 1352 Omnichannel 334 Pro 4599
Med en molnbaserad plattform skapar Aesop en enhetlig och 360-gradig vy av kunden. Man vill på så sätt säkra att samtliga kontaktytor innebär en positiv upplevelse.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!