Jakten på nya publikdragande koncept är intensiv. Och intresset för den svenska marknaden är stort, här är 16 franchisingkoncept som vill etablera sig i Sverige.
Den 21 september 2017 öppnar KappAhl sin första Newbie Store i Göteborg. Butiken är den åttonde i raden i Sverige.
Uniqlo planerar att installera varuautomater. Men inte för att sälja halvtorra mackor, godis och dricka, i stället laddas maskinerna med mode för konsumenter på språng.
Unn öppnar inom kort vid Brunkebergstorg i Stockholm. Restaurangen är en nytolkning av teppanyaki där japanska tekniker används för att tillaga nordiska råvaror.
Sephora lanserar nu ett komprimerat butikskoncept med fokus på personalisering och ett kraftigt neddraget sortiment. Butiken innehåller en hög tekniknivå och generösa leveransalternativ.
Västerhavsveckan växer. Nu deltar ett 100-tal arrangörer från Koster till Kullaberg med aktiviteter för alla åldrar. Köpcentrumet Nordstan finns bland de medverkande.
Det svenska klockvarumärket Daniel Wellington öppnar en ny pop up på Stockholm Arlanda Airport. Förutom ordinarie sortiment kommer man erbjuda exklusiva nyheter.
När Muji återinviger sitt flaggskepp visar man också upp ett helt nytt butikskoncept. Ekologiska och lokalt producerade matvaror lyfts nu fram på bästa försäljningsplats.
Bromma Blocks erbjuder hundägare att parkera sin bil i svalt garage eller ta med hunden in i gallerian. Detta för att under varma sommardagar undvika att hunden far illa av värmen.
Från och med den 14 augusti leder Paul Laing det svenska sportvarumärkets designarbete. Rekryteringen är ett av flera steg i Crafts förnyelsearbete.