Omvärldskollen 250930

Omvärldskollen 250930

Från Jack & Jones debut till Central Perk och destinationer i Storbritannien. Här är handplockade internationella detaljhandelsnyheter.

Svenskt godis poppar upp i New York

Svenskt godis poppar upp i New York

Varumärket öppnar sin första pop up-butik i New York samtidigt som varumärket lanseras brett i USA.

Omvärldskollen 250926

Omvärldskollen 250926

Från Apples återkomst till Mercadonas starka grepp. Här är handplockade internationella detaljhandelsnyheter i snabbformat.

Omvärldskollen 250923

Omvärldskollen 250923

Primark firar tio år med nya etableringar, Toys”R”Us växer både hemma och globalt. Här är handplockade internationella detaljhandelsnyheter i snabbformat.

Lidl lanserar global kampanj

Lidl lanserar global kampanj

Lidl lanserar för första gången en gemensam varumärkeskampanj i samtliga länder kedjan är verksam i.

Londons hetaste kvarter listade

Londons hetaste kvarter listade

Ska du åka till London? Missa då inte dessa stadsdelar, här hittar du inspiration, energi och variation.

Omvärldskollen 250916

Ansiktsigenkänning ska minska butiksbrott, test av smarta kundvagnar och japanskt designkoncept öppnar pop up. Här är internationella nyheter i kortformat.

Kaffe och fotboll möts på Bernabéu

Kaffe och fotboll möts på Bernabéu

Starbucks har invigt ett flaggskepp inne på Santiago Bernabéu-stadion i Madrid. Läs om den unika upplevelsen och hur den är sammansatt.

Omvärldskollen 250911

Från H&M:s återkomst och Zaras uppdaterade flaggskepp till RH:s storsatsning – här är handplockade internationella nyheter i kortformat.

Lidl lyfter svensk mat internationellt

Lidl lyfter svensk mat internationellt

Lidl tar svensk mat ut i världen. Nu lanserar kedjan ett nytt exportvarumärke.