Här är Diors nya butik i Stockholm

Här är Diors nya butik i Stockholm

En ny destination för fransk elegans har öppnat på Birger Jarlsgatan. Följ med in i Diors första svenska butik.

Generativ AI gör stilen personlig

Generativ AI gör stilen personlig

En ny AI-tjänst låter kunder se sig själva i olika outfits innan de handlar. Det visar hur tekniken stegvis gör modehandeln mer visuell och personlig.

Amazon AI-vässar kundupplevelsen

Amazon AI-vässar kundupplevelsen

Amazon utvecklar shoppingupplevelsen med en ny funktion. Lösningen är kopplad till såväl mobilens kamera som generativ AI.

Närmare kunden med pop up-automat

Närmare kunden med pop up-automat

En försäljningsautomat byggd av återvunna produkter premiärvisas under helgen. Ambitionen är att komma närmare kunderna där behov uppstår.

Obayaty vill skapa samtal om skönhet

Obayaty vill skapa samtal om skönhet

”Det är ett samtal om vad skönhet kan vara och den typen av möten är ovärderliga”. Se bilderna från butiken.

H&M öppnade flaggskepp i Los Angeles

H&M öppnade flaggskepp i Los Angeles

H&M har öppnat ett nytt flaggskepp i Los Angeles, med uppgraderad interiör, teknikstöd och en tydlig lokal prägel vid invigningen.

Oakley öppnar upplevelsehubb

Oakley öppnar upplevelsehubb

Oakley presenterar ett nytt retailformat som kombinerar teknik, design och community. Här blir butiken en helhetsupplevelse.

Butikslabb utforskar framtidens shopping

Butikslabb utforskar framtidens shopping

Butikslabb utforskar framtidens shopping med digital signage och interaktiv teknik. Den lokala staden står bakom satsningen.

Nytt mikroformat för mat på språng

Nytt mikroformat för mat på språng

Kedjan lanserar microbutiker för mat på språng. Det nya konceptet är en satsning på växande kategorin ”food for now”.

Nike tar (löp)steget in hos Nordstrom

Nike tar (löp)steget in hos Nordstrom

I en ny pop up hos Nordstrom kombineras produktinnovation och communityevent.