Försäljningen av skönhetsprodukter har ökat med tio procent online sedan coronavirusets utbrott. Allra mest spenderar storstadsborna, men Stockholm i topp.
Hudvårdsmärket lanserar nu en ny digital lösning för sin fysiska butik. Systemet förser kunderna med information och digital inspiration.
Efter sommaren öppnar Beauty Bargain onlineförsäljning och sin andra butik i Väla i Helsingborg. Varumärkets första butik öppnade i april i köpcentrumet Frölunda Torg. Affärsidén bottnar i en internationell trend inom detaljhandeln.
Inom kort öppnar Beauty Bargain som ska erbjuda skönhet och välbefinnande i en inspirerande butiksmiljö.
Whole Foods Market brukar dela med sig av sina spaningar kring tender inom mat och livsmedel. För första gången har man nu listat de fem tyngsta trenderna inom skönhet och wellness.
E-handelssajterna Eleven och Nordicfeel rekryterar Susanne Holmberg som Head of Purchasing & Assortment. Susanne har gedigen erfarenhet från detalj- och dagligvaruhandeln.
Zalando lanserar en skönhetskategori på den svenska marknaden. Skönhetschef Pamela Wade-Lehman ser en tydlig koppling mellan kosmetik- och modeshopping.
Under våren öppnar Babor sitt första upplevelsebaserade flaggskepp i Sverige. Butiken kommer att ha en yta på 260 kvadratmeter fördelat på två plan.
Kicks går mot ett mer agilt sätt att arbeta där ett ständigt testande och utvärderande. Det berättade VD Freddy Sobin under Sweden Urban Arena.
Birchbox har tagit fram en lösning för shop-in-shop som nu ska testas i butik. Från början var företaget en renodlad e-aktör, men finns nu även i fysisk handel.