Den spanska kedjan Zara har öppnat ett nytt teknikladdat flaggskepp. Ytorna har anpassats efter den nya fygitala handeln.
Modevarumärket var banbrytande inom direkt till konsument (DTC). Nu gör man ny butiksentré – med en kollektion riktad till generation Z.
I mitten av december öppnar Samsoe Samsoe en ny flaggskeppsbutik i shoppingdistriktet.
Amsterdam-baserade Scotch & Soda ökar sin tillväxttakt och öppnar ett större antal butiker.
Brittiska Missguided var från början ett renodlat onlinevarumärke. Nu ska man sälja sina produkter i 100 av lågpriskedjans butiker.
Shein har utvecklats till en digital moderaket. En av de största anledningarna är det användargenererade materialet.
Monki släpper en ny app som ska stärka varumärkets position i målgruppen – och öka interaktionen.
Nu ökar man takten i sin globala expansion, bland annat i Sverige.
Bakom samarbetet finns ett nytt tekniskt ekosystem och ett strategiskt beslut att komplettera utbudet.
Linda Olsson har utsetts till global marknadsdirektör på Lindex och medlem i koncernledningen.