Nya flaggskepp, AI i butik och digitala samarbeten som formar kundresan. Vi har sammanställt handplockade internationella detaljhandelsnyheter i kortformat.
Shein har öppnat kontor och sin första distributionsanläggning i landet. Etableringen ger en bild av vad företaget prioriterar just nu.
Planerar en ny destination i stadskärnan med Ikea som ett av dragplåstren.
Verksamheten bygger på tre tunga trender – bekvämlighet, lokalt och ekologiskt. Nu utökar e-handlaren dessutom verksamheten med fysiska dagligvarubutiker.
Konceptbutiken omsluter sina kunder med ljud och bild, man vill ge en 360-graders upplevelse. Det kan tyckas lång väg att resa, men frågan är om det inte är värt mödan – för den som letar efter sneakerns heliga graal.
Inför premiären av uppföljaren till första succéfilmen dyker Deadpool upp i AR-form hos kedjan. Nya upplevelser låses upp varje vecka för att locka fans till butiken ofta.
Det finns många likheter mellan den svenska och kanadensiska modemarknaden. Nu tar Lindex steget in i Kanada och öppnar ett flertal butiker på de viktigaste marknaderna i landet.
Marknaden präglas av likriktning och prisjämförelser. Den här kedjan går i en annan riktning och erbjuder en feel good-destination som samlar communityn.
Funktionalitet går oftast före upplevelser i dagligvarubutiken. Följ med in i ett inspirerande undantag med upplevelser och hälsosam mat till lågpris.
Stora kedjor stänger butiker och ytorna gapar tomma i många köpcentrum. Allt fler planerar att bygga om verksamheten till att mer likna en stadskärna.