FOMO – Här är årets viktigaste måsteläsning

FOMO – Här är årets viktigaste måsteläsning

Låt oss sudda ut din Fear Of Missing Out. Här är 25 av årets trendspaningar som du absolut inte bör missa.

Den fysiska butikens största utmaningar

Den fysiska butikens största utmaningar

Den fysiska handeln måste göra akuta förändringar för att möta konsumentens nya behov. Här är några av de viktigaste.

Lyfter fram medarbetare i livestream

Lyfter fram medarbetare i livestream

Kedjan vill erbjuda en digital butiksupplevelse där kunderna kan möta kunniga medarbetare i en ny kanal.

Kicks kombinerar shopping och livemusik

Kicks kombinerar shopping och livemusik

Under våren lanserade Kicks sin satsning på Live video Shopping. Nu vill man ta formatet till nästa nivå och adderar livemusik.

Premiär för fygitala The Lobby Live

Premiär för fygitala The Lobby Live

Nu öppnar The Lobby Live, en studio för live video shopping och popup-ytor för fysisk handel.

Därför satsar kedjorna på shop in shops

Därför satsar kedjorna på shop in shops

Två tunga samarbeten inleds nu. Större fysisk räckvidd och utökad kundbas finns bland fördelarna för parterna.

Dramatisk säljökning i sociala medier

Dramatisk säljökning i sociala medier

Försäljningen via sociala medier ökar stadigt. Nu har den den pågående pandemin accelererat utvecklingen rejält.

Den omvända kundanpassningen

Den omvända kundanpassningen

Med hjälp av en omvänd kundanpassning och ny teknik har man blivit Kinas största retailer.

Walmart skapar den nya tidens omnibutik

Walmart skapar den nya tidens omnibutik

Skapar en mix av fysiska butiker och fulfillment centers för onlineverksamheten. Här är de konkreta lösningarna man testar.

Varulösa butikskedjan expanderar

Varulösa butikskedjan expanderar

Kunderna spenderar avsevärt mer i butiken utan produkter. Inom kort växer kedjan med ytterligare enheter.