I slutet av augusti drar Ikea igång sin senaste satsning online. Med hjälp av av e-handel och pick up-butiker räknar man med att nå helt nya marknader.
I dag, måndag 22 augusti, öppnar dagligvarubutiken Sabis sitt nya stenugns- och surdegsbageri i Fältöversten.
Köpcentrumet fyller 50 år och firar genom att i slutet av sommaren anordna en egen festival med en rad rikskända artister. Evenemanget är ett sätt att ge något tillbaka till staden.
Nu får resebolaget Vings maskotar, Lollo & Bernie en egen butik och webbshop. I samband med att konceptet rullas ut inför man också en dans- och kramskola.
Morakniv Concept Store lever vidare. Efter en framgångsrik sommar blir kombinationen knivar och dalahästar ett stående inslag på Kyrkogatan i Mora.
Diös och Lyko har tecknat ett 5-årigt avtal på en 175 kvadratmeter stor lokal i Smedjan i Luleå. Detta blir Lykos 36:e butik och salong.
Coop öppnar butik i Kvarnholmen i Nacka. Den nya butiken på 1 000 kvadratmeter ska bli det nya bostadsområdets matnav.
I utställningen ”Närodlad Design” tar Svenskt Tenn med konsumenten till fem svenska verkstäder. Det är leverantörer som har tillverkat möbler, glas, mattor och tennföremål åt företaget under lång tid.
Modeföretaget har sedan 2014 tagit emot textil för återanvändning och återvinning i ett begränsat antal butiker men skalar nu upp möjligheten till alla butiker i Sverige och Norge.
Twilfit öppnar sin 55:e butik i Liljeholmen den 18:E augusti. Under fredag, lördag och söndag firar man detta med en rad öppningserbjudanden.