Vi har redan tidigare berättat om Sephoras nya butikskoncept med en rad digitala inslag. Här kan du kika in i den senate etableringen, närmare bestämt i Chicago.
Suitsuply har uppmärksammats för hur man skapar mode för män med hög kvalitet till låga priser. Men också för sina spektakulära butiker. Nu kommer kedjan till Skandinavien.
Allting startar med den klassiska logotypen. Utifrån den har Nivea byggt en butik där produkterna är hjältarna i en blå värld. Se bilderna från den nyöppnade butiken här!
Efter att ha tredubblat antalet butiker i Sverige sedan 2011 storsatsar nu bagerikedjan Gateau i Göteborg. Detta blir kedjans 34:e butik.
Alltele ger sig in i den fysiska detaljhandeln. De egna butikerna kommer att öppnas under namnet Alltele.
Företagets första fysiska butik är främst inriktad på hemsortimentet, men även produkter inom mode och skönhet kommer att finnas representerade.
På 800 kvadratmeter i t-baneplan öppnar nu Åhléns City i Stockholm en ny skönhetsavdelning. Avdelningen har en helt ny inredning, men även ett tjugotal nya varumärken och skönhetsbehandlingar.
Apple gör nu justeringar gällande sitt butiksled. Apple Store skrotas till förmån för den nya strategin. Butiken ska bli en plats för varumärkets community.
Estetiken är hämtad från flygplatsen, avdelningarna är indelade i terminaler och i provrummet finns en kroppsskanner. Den konceptuella idén tar den här butiken till helt nya höjder.
Nu får resebolaget Vings maskotar, Lollo & Bernie en egen butik och webbshop. I samband med att konceptet rullas ut inför man också en dans- och kramskola.