Nespresso tar sin retailstrategi vidare med ett nytt flaggskepp. Butiken är utformad som en destination där upplevelse och smak står i centrum.
Från samlarkultur och butiksmoderniseringar till nya flaggskepp. Omvärldskollen samlar internationella nyheter i snabbformat.
New Bond Street tar förstaplatsen som världens dyraste butiksläge. En ny internationell rapport visar hur hyrorna utvecklats på de mest eftertraktade handelsstråken. Här är årets ranking.
Från VIP-lounger och autonoma butiker till virala kampanjer och nya köpcentrum. Omvärldskollen samlar intressanta internationella nyheterna från detaljhandeln.
Ikea fortsätter att expandera i stadskärnor. Nu tar företaget plats i SoHo, ett av New Yorks mest besökta shoppingområden.
Ikea startar en omfattande satsning på hembesök i Sverige. Samtidigt bjuder man in till House Warming i New York.
Varumärket öppnar sin första pop up-butik i New York samtidigt som varumärket lanseras brett i USA.
I en ny pop up hos Nordstrom kombineras produktinnovation och communityevent.
För alla intresserade av retail och den nya tidens handelsplatser är det läge för en studieresa hit.
Christina Aguilera fanns bland gästerna när H&M:s flaggskepp invigdes. I en av butikens nyheter förvandlas kunden till sin egen stilstjärna.