När Generation Z reser blir det tydligt: en helt ny logik styr beslut och beteende. Mönster som inte bara påverkar resandet, utan också pekar ut riktningen för framtidens detaljhandel.
Butikskedjor satsar på nya koncept, snabbare leveranser och starkare samarbeten. Här är handplockade internationella detaljhandelsnyheter.
Förtroendet för lojalitetsprogram vacklar – men handlarna fortsätter att investera. Nya siffror visar varför gapet mellan kund och butik växer.
Förväntan på snabb respons, äkta innehåll och konkret värde har aldrig varit högre. Det visar en ny rapport.
Den gamla modellen med passiv lojalitet är på väg ut – in stiger en ny modell för en aktiv och mer krävande kundbas.
Ikea lanserar ett nytt lojalitetsprogram som anpassats för att möta konsumenternas nya beteende.
Det moderna lojalitetsprogrammet erbjuder en förhöjd upplevelse av varumärket. Här är tio inspirerande exempel i världsklass.
Konsumenternas beteende går in i en ny fygital fas där förväntningarna höjs. Här är trenderna som speglar detta.
Flying Tiger Copenhagen lanserar kundklubb. Man gör det efter en lyckad betatest som gav tydliga besked.
Konsumenter är tveksamma till inslag av AI i kundservicen. Man vill inte att tekniken ska ersätta människor i kundkontakten. Det visar en ny undersökning.