Flaggskepp, AI-drivna butiker och nya destinationer tar form. I denna sammanställning av internationella nyheter ser vi hur ledande varumärken testar teknik i skarp drift, utvecklar nya butikskoncept och skalar upp sina fysiska satsningar globalt.
Sellpy lanserar sammadagsleveranser och blir först i svensk second hand-e-handel med kvällsleverans samma dag. Tjänsten införs i Stockholm och ska även expanderas till Uppsala och Västerås.
Instabee Group rekryterar Helena Ahlin till rollen som Vice President Consumer. Hon ska driva bolagets nästa fas av tillväxt med fokus på kundupplevelse och digital innovation.
Ingka Group vill stärka kundupplevelsen med AI-baserad teknik. Förvärvet av techbolaget ska vässa last mile och säkra kompetensen.
En ny tjänst gör det möjligt att få receptbelagda läkemedel levererade på 30 minuter.
Forskare har kartlagt hur en rad faktorer påverkar vilket som är det mest klimatsmarta sättet att handla.
Foodora har inlett ett samarbete gällande robotleveranser av mat och andra produkter. Här är området de kommer synas först i.
Trots tuffa tider är konsumenten intresserad av hållbara hemleveranser. Här är de mest populära alternativen.
Den fysiska dagligvarubutiken kämpar med lönsamheten i försäljningen online. Här är tre tänkbara vägar framåt enligt en ny kartläggning.
”Ett steg för oss i vår strävan att möta våra kunders behov och förbättra deras matupplevelse”.