En ny studie visar att unga konsumenter överskattar sin förmåga att upptäcka AI-genererat innehåll.
Ansiktsigenkänning ska minska butiksbrott, test av smarta kundvagnar och japanskt designkoncept öppnar pop up. Här är internationella nyheter i kortformat.
Från H&M:s återkomst och Zaras uppdaterade flaggskepp till RH:s storsatsning – här är handplockade internationella nyheter i kortformat.
Zaras flaggskepp får en heminredd våning, Urban Revivo öppnar nytt och H&M byter toppchef. Snabba handplockade nyheter!
Ulta Beautys internationella debut, H&M:s satsning och New Balance expansion. Vi har handplockat internationella detaljhandelsnyheter i snabbformat.
När Generation Z reser blir det tydligt: en helt ny logik styr beslut och beteende. Mönster som inte bara påverkar resandet, utan också pekar ut riktningen för framtidens detaljhandel.
Flexibla och rättvisa scheman spås bli viktigare än höga löner i framtiden. AI driver utvecklingen mot en arbetsmarknad där tiden blir den nya hårdvalutan.
Annika Elfström, tidigare CDO på Lindex, får en ny roll på AI Sweden.
Andelen nordiska B2B-företag som använder AI i sin digitala försäljning har stigit kraftigt.
En ny studie visar att konsumenterna upptäcker nya produkter via AI. Utvecklingen förändrar både kundresan och företags strategier.