Håll ögonen på Sephora – ny revolution på gång

 
Den revolution som Sephora genomförde kan kännas självklar i dag – men är värd uppmärksamhet.

Undersökning – Här shoppar vi online

 
Var görs köpen inom onlinehandeln? Frågan ligger till grund för en internationell undersökning som genomförts av WorldPay.

Max testar augmented reality

 
Hamburgerkedjan Max testar ny teknik i en kampanj som lanseras i dagarna.

Unga väljer fysiska butiker

 
  En färsk undersökning tyder på att unga helst shoppar i fysiska butiker. Och att handla via via Facebook är man måttligt roade av. LIM College och NRF Student Association (NRFSA) har gjort en undersökning bland amerikanska ungdomar för att kartlägga dears shoppingvanor. Det visar sig att den fysiska butiken står oväntat stark i målgruppen 18–25  … (läs mer)

Detaljhandeln 3.0 är redan här

 
Shopping handlar inte längre om att gå i butiker, det är en gränslös upplevelse där innehåll och inspiration är naturliga delar av köpmekanismerna. Välkommen till detaljhandeln 3.0. Detaljhandeln 1.0 handlade om fysiska butiker, det fanns inget alternativ bortsett från en och annan postorderaktör. Med e-handeln och den digitala revolutionen kom nästa fas, 2.0. Nu fanns … (läs mer)

Konsumenterna skapar egna butiker hos Magazine Você

 
Den brasilianska detaljhandelskedjan Magazine Luiza, som är landets tredje största, gör konsumenten till butiksinnehavare. Och konverteringsgraden rusar i höjden. Kedjan som säljer inredning och hemelektronik grundades redan 1958 och har i dag 728 butiker. I en ny verksamhet som döpts till Magazine Você har företaget skapat förutsättningar för konsumenten att öppna en egen virtuell butik … (läs mer)

”Detaljhandeln måste bli bättre på mobil i butik”

 
Ian Carrington, mobilchef på Google, menar att handeln måste utveckla hur konsumenterna kan använda mobilen på plats i fysiska butiker. Detaljhandeln borde utveckla system för kundrecensioner och erbjuda rabatter via mobilen för att få folk att handla på plats i butiken i stället för att göra det online. – Handlarna borde se till att göra … (läs mer)

Marks & Spencer tillbaka i Frankrike – på Champs-élysées

 
I dag öppnar brittiska kedjan Marks & Spencer ett nytt flaggskepp på Champs-élysées i Paris.

Ny iPad-app gör det möjligt: Köp det du ser i tv-programmet

 
Ebay har lanserat en funktion i sin senastea iPad-app som gör det möjligt att köpa produkter relaterade till olika tv-program. Tekniken känner av vad som går på tv för stunden och kommer sedan med förslag på produkter som syns i bild, eller annat som är relevant. Är det en hockeymatch kan det till exempel vara … (läs mer)

Ipad skapar liv i juletid för e-handeln

 
Den amerikanska kedjan Anthropologie har gjort sig kända för en extremt driven varuexponering och inredning i sina fysiska butiker. Online har man dock inte lyckats skapa samma levande känsla.