Heads i avtal med finska Solteq

Svenska företaget Heads tecknar distributionsavtal med Solteq – Finlands största systemleverantör inom retail.

Nytt butikskoncept firas med kreativa event

Nytt butikskoncept firas med kreativa event

Addnature och Bikester öppnar en gemensam konceptbutik i Stockholm. För de båda e-handelsbutikerna innebär det ytterligare en ny kontaktyta med kunderna.

Lindex lanserar Instagram Shop

Lindex lanserar Instagram Shop

Lindex introducerar nu en specifik shop för Instagram. Företagets 140 000 följare kan därmed handla direkt från appen.

Butiker med självbetjäning dödsdömda

Butiker med självbetjäning dödsdömda

Självbetjäningsbutiker, som vi känner till dem, är döende. I takt med att e-butikernas sortiment ökar minskar anledningarna att besöka en fysisk butik med självbetjäning. Endast mervärde i form av upplevelser och kunskap kan rädda dem.

Lanserar lösning för omnichannel

Jetshop lanserar nu tillsammans med Electra Swedens butiksdatasystem, Smart, ett gemensamt erbjudande för mellanstora butiker.

Hål i butikshyllan efter ökad e-handel

Hål i butikshyllan efter ökad e-handel

Ökad e-handel har lett till hål i hyllan i de fysiska butikerna. Nu ska kedjan försöka komma tillrätta med problemet genom att se över och minska antalet produkter i sortimentet.

Litet genomslag för integrerad omnichannel

Litet genomslag för integrerad omnichannel

En global undersökning visar att 75 procent av detaljhandelsföretagen fortfarande driver den fysiska verksamheten och onlineverksamheten separat. Man ser det som isolerade silos, inte som en gemensam enhet.

Här öppnar Ikeas första Pick up-butik

Här öppnar Ikeas första Pick up-butik

Nu öppnar Ikea sitt Service och Pick up-koncept även i Sverige. Först ut blir en butik vid Enebyängen Handelsplats i Danderyds kommun.

Mer effektiv click & collect med RFID

Mer effektiv click & collect med RFID

Click & collect har slagit igenom på bred front, inte minst i Storbritannien. Men i takt med att antalet ordrar ökar tar hanteringen också mer tid. Här kan RFID-tekniken komma in som en effektiv lösning.

Fabletics fortsätter att växa

Fabletics fortsätter att växa

Kate Hudsons varumärke Fabletics fortsätter att expandera. Nu öppnar man ytterligare en fysisk butik.