Aim’n öppnar en ny konceptbutik i Westfield Mall of Scandinavia – en etablering som stärker varumärkets fysiska närvaro i Stockholm.
E-handeln visar tecken på återhämtning efter två månader i rad med tillväxt.
Ica satsar långsiktigt på en jämnare könsfördelning bland handlarna. Läs om hur ledarskapsstipendier ska ge fler kvinnor chansen att driva egen butik.
Under Svenska Stadskärnors årskonferens delades priser ut till Årets Stadskärna, Årets BID-område, Årets Purple Flag-område och Årets centrumutvecklare.
”Vi ville skapa en digital kollega som förstår våra kunder och kan hjälpa dem på riktigt” säger Rasmus Andersson, Head of Technology på Cervera.
MQ Marqet växlar upp sitt hållbarhetsarbete med second hand i allt fler butiker. Så mycket genererar satsningen.
Höganäs Kakel formar framtidens kundupplevelse i butik. Man gör det med en kombination av fysisk produkt och digital signage.
Motonet öppnar ännu ett nytt varuhus. Läs mer om kedjans expansion och Broman Groups 60-årsjubileum.
Som ett led i sitt hållbarhetsarbete har varumärket sedan start erbjudit lagning av plagg. Nu gör man det direkt i butik.
Svenskar har lågt förtroende för företags hållbarhetspåståenden. En ny studie visar att förtroendet varierar beroende på kategori.