Kedjan lanserar microbutiker för mat på språng. Det nya konceptet är en satsning på växande kategorin ”food for now”.
Aktuella notiser från detaljhandeln. I dag med fokus på nya leveranslösningar, digitala koncept och tekniksatsningar som förändrar kundupplevelsen.
Generation X kliver fram som en global köpkraft att räkna med. En ny rapport visar hur de formar konsumtionen i ett decennium framåt.
AI-assistenter, immersiva butiksmiljöer och nya retail media-avtal. Här är aktuella internationella nyheter i kortformat.
Inviger sitt första Brand Center, inspirerat av modevärldens flaggskepp. En satsning på exklusiv retailupplevelse och personlig service.
I en ny pop up hos Nordstrom kombineras produktinnovation och communityevent.
Bristande lagerhållning identifieras som ett stort hinder för en positiv butiksupplevelse. Detta enligt en ny undersökning.
Subway öppnade en pop-up med en unik upplevelse skapad för Happy Gilmore 2-fans.
En ny ranking listar de mest uppskattade detaljhandelsföretagen i USA.
I över 100 butiker har dagligvarukedjan skapat särskilda beredskapszoner med produkter för krissituationer.