Satsningen kan mycket väl vara början på ett nytt kapitel, med platser som förenar upplevelser, insyn och deltagande.
Trots att framtidens retail varit i fokus länge ser och känns butiker i mångt och mycket som de gjorde för 20 år sedan. Välkommen tillbaka till framtiden.
Den senaste tiden har vi skrivit en hel del om AI. Den stora skillnaden är nog skiftet i tempus – från framtid till nutid.
I en kommentar i texten växer nyheten plötsligt och blir något större; en kategoriöverskridande trend.
Kunderna ställer allt högre krav när man handlar digitalt. Här är fem trendande konsumentbeteenden just nu.
Butiken är fortfarande konsumentens favorit – men man förväntar sig en utvecklad upplevelse. Detta är vad man vill ha, enligt två studier.
Höst- och vintersäsongen är här och det gäller att vara väl förberedd med rätt erbjudanden. Här är sex absoluta måsten i detaljhandelns AW 23/24.
Shopping går från en specifik handling till en ständigt närvarande atmosfärisk process. Här är fyra tunga globala trender som formar framtidens detaljhandel.
Konsumenten har höga tech-förväntningar på framtidens shopping. AI blir en naturlig del av upplevelsen enligt ny studie.
AI i allmänhet och ChatGPT i synnerhet är stora snackisar. Den digitala kundkontakten utvecklas snabbt – här är 15 intressanta trender just nu.