AI får en allt större roll i e-handeln. En ny studie visar hur teknik, snabbhet och förtroende påverkar framtidens digitala kundupplevelse.
Konsumenterna använder AI inför Black Friday och julhandeln. En ny global studie visar hur tekniken förändrar köpresan.
En förändrad sociala medier-strategi med nytt fokus gav starkare respons. En analys visar hur små resurser kan ge stort genomslag.
Svenskar har lågt förtroende för företags hållbarhetspåståenden. En ny studie visar att förtroendet varierar beroende på kategori.
Generation Zalfa formar framtiden butiker och köpcentrum – redan i dag. Vi har gjort en sammanställning av det du behöver veta.
Sociala medier har förändrat konsumentens köpresa dramatiskt. Allt fler föredrar att genomföra köpet direkt i appen.
Med en ny meny vill kedjan göra det enklare för kunden att ta sitt köpbeslut.
Tiktok är ett viktigt sökverktyg för kvinnor i Generation Z. Plattformens påverkan på köpbeslutet har ökat. Detta enligt en ny studie.
Konsumenter tar allt mer hänsyn till hälso- och säkerhetsaspekter i sina köpbeslut. Detta enligt en ny studie som också sätter fokus på löften och värderingar.
En ny rapport kartlägger vilka faktorer som är mest avgörande vid ett köpbeslut. Här är det svenskarna menar är allra viktigast.