Svenskar har lågt förtroende för företags hållbarhetspåståenden. En ny studie visar att förtroendet varierar beroende på kategori.
Generation Zalfa formar framtiden butiker och köpcentrum – redan i dag. Vi har gjort en sammanställning av det du behöver veta.
Sociala medier har förändrat konsumentens köpresa dramatiskt. Allt fler föredrar att genomföra köpet direkt i appen.
Med en ny meny vill kedjan göra det enklare för kunden att ta sitt köpbeslut.
Tiktok är ett viktigt sökverktyg för kvinnor i Generation Z. Plattformens påverkan på köpbeslutet har ökat. Detta enligt en ny studie.
Konsumenter tar allt mer hänsyn till hälso- och säkerhetsaspekter i sina köpbeslut. Detta enligt en ny studie som också sätter fokus på löften och värderingar.
En ny rapport kartlägger vilka faktorer som är mest avgörande vid ett köpbeslut. Här är det svenskarna menar är allra viktigast.
Etisk konsumtion blivit allt viktigare för svenska konsumenter. Trenden har nu förstärkts till följd av pandemin.
De beslut som tas vid köptillfällen styrs bland annat av normer, våra egna och omgivningens förväntningar, på hur vi ska agera i en viss situation. Det visar en ny studie.
De flesta köpbesluten tas på plats i butiken eller via butikskedjornas appar – och prisvärdhet är viktigt. Det visar en ny undersökning om köpvanor.