Det nya cafékonceptet innehåller bland annat en separat del för färdigförpackad mat samt utlämning för mobila beställningar.
Kedjan testar nu ett koncept som helt och hållet riktar sig till kunder som beställer via mobilen. Inspirationen till konceptet kommer från experiment i Kina.
Företaget ska rulla ut ett stort antal caféer de kommande åren. På sex år räknar man med att öppna 2 000 enheter på ett flertal marknader.
Stenungstorg Centrum i Stenungsund stärker utbudet av mat och dryck med två nya matkoncept som öppnar under april. Man siktar på tio procent Food & beverage.
Det är 30 000 butiker och 48 år mellan de två bilderna. Under gårdagen öppnade Starbucks sin butik (jo, de kallar det butiker) nummer 30 000 i Shenzhen i Kina.
Veganska matkonceptet etablerar sin första restaurang i Stockholmsverken. Här ska man lyfta hållbarhetsfrågan och sätta grön mat i strålkastarljuset. Bakom konceptet står en artist och skådespelare.
Konceptet Mr Cake har fått ett varmt mottagande i Stockholm. Ambitionen är att konceptet ska växa ut i världen – nu tar man det första steget mot detta mål.
I dag, fredagen 14 december, öppnar Starbucks sitt nya upplevelsebaserade flaggskepp i meatpacking district i New York. Se bilderna här!
Kedjan fortsätter att satsa på nya etableringar. Det senaste tillskottet har nu invigts och ska fungera som flaggskepp.
Att musik påverkar stämningar och humör är vi nog alla medvetna om. Nu står det klart att det även påverkar vad vi beställer exempelvis på en restaurang eller köper i en butik.