Nu testas ny teknik för personalisering

Nu testas ny teknik för personalisering

Ledande omnichannelaktörer och e-handlare testar en ny plattform för personalisering. Tekniken förändrar hur vi shoppar, online och i fysiska butiker.

Här är drivkrafterna bakom click & collect

Här är drivkrafterna bakom click & collect

Kunderna vill undvika fraktkostnader. Det är den enskilt största anledningen till att man väljer att hämta sina varor i butik. Det visar en kartläggning av click & collect-kunderna.

Butikerna lyfter kedjans e-handel

Butikerna lyfter kedjans e-handel

Med en kombination av befintliga leveransrutiner och nya investeringar i mjukvara har butikerna förvandlats till lokala logistikhubbar. Det har bidragit till att öka kedjans e-handel markant under det senaste kvartalet.

Tre sätt att möta flexkundens krav

Tre sätt att möta flexkundens krav

En ny undersökning visar att butiker i Europa bör bli mer innovativa inom logistik för att öka den globala konkurrenskraften. Här är tre områden att fokusera på för den som vill tillgodose den moderna flexkundens krav.

Kicks satsar på mobil lösning för omnikanal

Kicks satsar på mobil lösning för omnikanal


Den fygitala butiken är här

Den fygitala butiken är här

Digital tekniken ger personalen tillgång till köphistorik och rekommendationer. På skärmarna syns användargenererat innehåll. Välkommen till den fygitala butiken, en extremt personaliserad upplevelse.

De kombinerar analogt hantverk och e-handel

De kombinerar analogt hantverk och e-handel

I grunden finns ett genuint hantverk med fokus på skräddarsydda produkter. När Pelote nu öppnar sin andra fysiska butik integrerar man också verksamheten allt mer med webben.

Nya digitala Uniqlo skrotar affärsmodell

Nya digitala Uniqlo skrotar affärsmodell

Nu går Uniqlo från sin traditionella affärsmodell till att bli en verksamhet med fullt digitalt fokus. Ett nytt distributionscenter har redan invigts, och i höst öppnar kedjans första digitala flaggskepp.

Så agerar den mobila konsumenten

Så agerar den mobila konsumenten


Snabbare utcheckning i Ikeas nya pilot

Snabbare utcheckning i Ikeas nya pilot

Kassafunktionen är en vanlig källa till irritation. Särskilt för den nya teknikdrivna konsumenten som gärna handlar med sin smartphone. Nu vill Ikea snabba på utcheckningen.