I hjärtat av The Photography District i New York har det öppnat en ny fotobutik. Men det är mer än så. Här handlar det om tvåvägskommunikation när varumärket använder butiken som en källa för kundinsikter och utveckling.
Gant har tecknat avtal för en ny flaggskeppsbutik på den allt hetare shoppinggatan. Invigning är planerad till i höst, och inom kort öppnar även Hugo Boss och Michael Kors.
Med en arkitektur som blickar tillbaka till 1920-talet och ett utbud som präglas av återvinning och hantverk vill Coca-cola skapa nya upplevelser.
När design och arkitektur blir en del av affärsstrategin kan kunden erbjudas en upplevelse på helt nya nivåer. Vi lyfter fram tre destinationer som erbjuder formupplevelser utöver det vanliga. Se exempel från New York, Tyrolen och Östra London.
Barcelona är södra Europas experimentverkstad nummer ett för nya koncept. Den senaste snackisen är en livsstilsbutik som inte liknar något annat du sett.
Inom kort öppnar ett museum där Ikea delar med sig av resan företaget och varumärket är mitt uppe i. För intresserade av detaljhandel bör ett besök på värdens första Ikea-museum vara obligatoriskt. Se bilderna här.
Det var en av 2011 års överlägset största snackisar när Boxpark öppnade världens första containerköpcentrum i östra London. Nu står man inför nästa projekt som öppnar i september – och all yta är redan uthyrd.
I det nyligen upprustade och utbyggda Disney Springs öppnar nu ett 30-tal nya butiker. Ett av dessa varumärken är Ugg som har fångat essensen av livsstilen i Kalifornien och skapat ett helt nytt butikskoncept utifrån det. Se bilderna här.