Detta är Årets bästa butik 2018

Detta är Årets bästa butik 2018

Designen är avskalad, produkterna och upplevelserna är i fokus. Men de mest innovativa tankarna bakom Store of the Year 2018 är inte synliga för kunden.

Ikea prisas för tre produkter

Ikea prisas för tre produkter

Företaget belönas för sin design i den internationella tävlingen som utser årets bästa produkter. En av dem har Ikea tagit fram tillsammans med stjärndesignern Tom Dixon.

Sömlöst nytänk hos Caliroots

Sömlöst nytänk hos Caliroots

Streetinriktade Caliroots har öppnat en ny butik på . Här knyter man samman digitalt och fysiskt – dessutom introducerar man ett "öppet lager".

Sarah & Sebastians magiska box

Sarah & Sebastians magiska box

Den minimalistiska glasboxen är varumärkets första flaggskeppsbutik. Med hjälp av magiska speglar och storytelling bjuder man kunderna på en helt ny upplevelse.

Jessica Frej lanserar kollektion

Jessica Frej lanserar kollektion

Matprofilen Jessica Frej är känd för sina recept – men också för sina färgstarka klänningar som blivit hennes signum. Nu lanserar hon en egen kollektion.

Ny designchef för hem på Åhléns

Ny designchef för hem på Åhléns

Karin Ward har rekryterats till tjänsten som Åhléns nya designchef inom heminredning. Karin kommer närmast från Linum design där hon var kreativ chef.

Nytt himmelrike för sneakerfans

Nytt himmelrike för sneakerfans

Här möts kunden av 200 par hängande Air Jordans i taket. Konceptet är en förlängning av grundarens personlighet. Det innehåller även en något oväntad dröm.

Matkedja inspirerar med upplevelser

Matkedja inspirerar med upplevelser

Funktionalitet går oftast före upplevelser i dagligvarubutiken. Följ med in i ett inspirerande undantag med upplevelser och hälsosam mat till lågpris. 

Könsneutral design hos MQ

Könsneutral design hos MQ

I dag  lanseras ett nytt varumärke hos MQ. Man riktar sig till trendmedvetna och produkterna baseras på funktionell enkelhet och hållbar kvalitet.

Nya upplevelser hos Starbucks Reserve

Nya upplevelser hos Starbucks Reserve

Med inspiration från det mest spektakulära formatet har Starbucks skapat ett nytt upplevelsebaserat koncept. Kedjan siktar på tusen enheter globalt.