Smeg firar tillsammans med Musse

  LÄSTID: 1 MINUT

Smeg fyller 70 år i år. Det firar man tillsammans med ett annat födelsedagsbarn – Musse Pigg. Disneys figur firar 90 år 2018 och i samband med det arrangeras en rad evenemang och samarbeten.

Smeg har tagit fram ett kylskåp i ytterst begränsad upplaga i samband med detta. Endast 90 skåp har släppts med Musse-designen. Tidigare har Smeg haft  samarbeten med bland andra Dolce&Gabbana, Mini och Veuve Cliquot.

Foto: Smeg.


Läs även: Här är Smegs nya flaggskepp i London



Smeg 2 Disney 3


Ljudupplevelser i Bose nya flaggskepp

Ljudupplevelser i Bose nya flaggskepp

  Internationellt 1299 Kundupplevelser 305 Design 318 Butikskoncept 795
Här placeras kunden mitt i ljudupplevelsen. Bose lanserar ett nytt butikskoncept som ska rullas ut globalt. Följ med in i det första flaggskeppet.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Mer värme och detaljrikedom i Kista Galleria

Mer värme och detaljrikedom i Kista Galleria

  Köpcentrum 648 Pro 4465 Design 318
Gallerian ska förvandlas till ett välkomnande och trivsamt stadsdelscentrum för människor som bor och arbetar i området. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här är Caliroots nya flaggskepp

Här är Caliroots nya flaggskepp

  Omnichannel 322 Mode 369 Butikskoncept 795 Design 318
Nu har Caliroots öppnat sin nya flaggskeppsbutik i centrala Stockholm. Ambitionen är att den ska fungera som en länk mellan online och offline.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Apples flaggskepp liknar en paradvåning

Apples flaggskepp liknar en paradvåning

  Visual Merchandising 164 Nya butiker 1164 Internationellt 1299 Design 318
Apple är kända för sina spektakulära butiker i storslagna lokaler. Det senaste flaggskeppet påminner om en paradvåning från svunna tider. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Varumärke lanserar digital 3D-kollektion

Varumärke lanserar digital 3D-kollektion

  E-handel 924 Trender 441 Design 318 Pro 4465
Varumärket lanserar en kollektion som endast existerar digitalt. Den medför ett nytt sätt att uttrycka sin modekreativitet utan att lämna ett negativt fotavtryck på miljön.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Starka kvinnor inspiration för e-couture

Starka kvinnor inspiration för e-couture

  Pro 4465 E-handel 924 Mode 369 Nyheter 3669
E-varumärket lanserar samarbete med en couturedesigner. Klänningarna symboliserar och har namngetts efter starka, självständiga kvinnor.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Svenskt e-varumärke öppnar i Coal Drops

Svenskt e-varumärke öppnar i Coal Drops

  E-handel 924 Nya butiker 1164 Pop up 149 Butikskoncept 795
Det svenska varumärket har öppnat en pop up i Londons just nu hetaste område. Här visar man sina produkter, men man bjuder också in Londonborna till olika events.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Monki ställer frågor om sociala medier

Monki ställer frågor om sociala medier

  Nyheter 3669 Mode 369 Sociala medier 100 Retailtrender 53
Syftet är att skapa medvetenhet kring effekterna kring medierna, både positiva och negativa.
Se bilderna från Londons nya destination

Se bilderna från Londons nya destination

  Design 318 Cityhandel 268 Måsteläsning 284 Köpcentrum 648
Bilder! London har fått en ny måstedestination för alla som är intresserade av stadsutveckling, retail, köpcentrum och det urbana livet i största allmänhet.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Sushi för barn med Yama Kids

Sushi för barn med Yama Kids

  Retailtrender 53 Nyheter 3669
Sushi Yama har lanserat en barnmeny för att nå ut till sina yngre gäster. Menyn går under namnet Yama Kids.
Mujis design i självkörande buss

Mujis design i självkörande buss

  Pro 4465 Design 318 Ny teknik 489
Muji och teknikföretaget Sensible 4 har skapat en robotbuss. Det sägs vara den första i världen som fungerar i alla väderförhållanden. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

PET-flaskor från köpcentrum blir mattor

PET-flaskor från köpcentrum blir mattor

  Retailtrender 53 Nyheter 3669 Hållbarhet 214 Internationellt 1299
Finlayson lanserar mattan Siperia, mjuk som ull, men tillverkad av recyclade PET-flaskor. De är insamlade på bland annat köpcentrum.
Se Starbucks nya containerbutik

Se Starbucks nya containerbutik

  Nya butiker 1164 Internationellt 1299 Butikskoncept 795 Pro 4465
Starbucks har öppnat en butik som är sammansatt av återvunna fraktcontainrar. Arkitekturen är inspirerad av kaffeträdets lövverk. Se bilderna här.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Comme des Garçons PLAY till Nitty Gritty

Comme des Garçons PLAY till Nitty Gritty

  Retailtrender 53 Mode 369 Varumärken 265 Nyheter 3669
Nitty Gritty presenterar nu ett samarbete med Comme des Garçon. Utvalda PLAY-plagg kommer finns till försäljning, men bara på plats i den fysiska butiken. 
Hemlig stjärndesign bakom kollektion

Hemlig stjärndesign bakom kollektion

  Mode 369 Retailtrender 53 Nyheter 3669
Stayhard släpper kollektionen Modernist. Den är framtagen av "två av världens främsta herrmode-inspiratörer", kända för sin punkiga Savile Row twist.
Premiär för European Paper Bag Day

Premiär för European Paper Bag Day

  Nyheter 3669 Retailtrender 53 Hållbarhet 214
Branschplattformen "The Paper Bag" lanserar den första upplagan av European Paper Bag Day den 18 oktober 2018.
Bildsök och du skall finna!

Bildsök och du skall finna!

  Retailtrender 53 Ny teknik 489 M-handel 144 E-handel 924
Afound lanserar nu en bildbaserad sökfunktion. Find Your Style använder den senaste tekniken för att matcha inspirationsbilder med produkter.
En glassbar utöver det vanliga

En glassbar utöver det vanliga

  Nya butiker 1164 Design 318 Pro 4465 Internationellt 1299
I en klassisk byggnad vid Piccadilly i London finns en ny måstedestination för alla som älskar glass – och stilfull butiksinredning. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Sabina Ddumbas kärlek till skor

Sabina Ddumbas kärlek till skor

  Mode 369 Retailtrender 53 Nyheter 3669 Personer 299
Sabina Ddumba lyfter fram höstens nyheter hos Scorett i en stor kampanj. Varumärket vill skildra storyn bakom Sveriges souldrottning och hennes intresse för skor.