Smeg firar tillsammans med Musse

  LÄSTID: 1 MINUT

Smeg fyller 70 år i år. Det firar man tillsammans med ett annat födelsedagsbarn – Musse Pigg. Disneys figur firar 90 år 2018 och i samband med det arrangeras en rad evenemang och samarbeten.

Smeg har tagit fram ett kylskåp i ytterst begränsad upplaga i samband med detta. Endast 90 skåp har släppts med Musse-designen. Tidigare har Smeg haft  samarbeten med bland andra Dolce&Gabbana, Mini och Veuve Cliquot.

Foto: Smeg.


Läs även: Här är Smegs nya flaggskepp i London



Disney 3 Smeg 2


Inspirerande pärlor hos Ted Baker

Inspirerande pärlor hos Ted Baker

  Detaljhandel 121 Visual Merchandising 171 Butikskoncept 823 Internationellt 1336
När Ted Baker öppnar en ny butik präglas inredningen av en lokal tradition. Detta är visual merchandising på högsta nivå, inspirerat av havets djup och pärlfiske. Kliv in och låt dig inspireras av retail med upplevelser!
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

En butiksupplevelse utöver det vanliga

En butiksupplevelse utöver det vanliga

  Pro 4554 Kundupplevelser 327 Nya butiker 1201 Detaljhandel 121
I en vacker byggnad från sekelskiftet har varumärket öppnat ett nytt flaggskepp. Här finns bland annat en bar och ett noga kuraterat bibliotek.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

River Island går bortom stereotypen

River Island går bortom stereotypen

  Nyheter 3755 Mode 389 Hållbarhet 229 Retailtrender 59
Brittiska modekedjan River Island vill i sin kampanj #ThisIsFamily visa upp familjer bortom den stereotyp vi är vana vid. Annonsen är en uppföljning av kampanjen Labels are for Clothes.
Mer lyx och shopping hos Birka Cruises

Mer lyx och shopping hos Birka Cruises

  Visual Merchandising 171 Nyheter 3755 Pro 4554 Butikskoncept 823
Svensk design, mer shopping och lyxigt fika. Birka Cruises har invigt sitt nya upplevelsedäck
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Lindex lanserar hållbart babysortiment

Lindex lanserar hållbart babysortiment

  Detaljhandel 121 Retailtrender 59 Mode 389 Hållbarhet 229
Lindex nylanserar sitt babysortiment och numera är hela sortimentet gjort av  mer  hållbara  material.
Food Market med mat och möten i fokus

Food Market med mat och möten i fokus

  Detaljhandel 121 Pro 4554 Design 326 Internationellt 1336
Kedjans hypermarket har förvandlats till en destination för matälskare. I fokus står mat och socialt umgänge. Alla aspekter av kundupplevelsen har designats. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kärleksbudskap på Oxford Street

Kärleksbudskap på Oxford Street

  Internationellt 1336 Visual Merchandising 171 Design 326 Cityhandel 281
Den som rör sig på Oxford Street i centrala London kan knappast undgå kärlekens budskap från Flannels. Flannels är ett brittiskt varumärke som specialiserat sig på exklusivt mode för både män och kvinnor.  Neil Prosser, grundaren av The Flannels Group, öppnade sin första butik på 88 King Street i Knutsford, Cheshire 1976. Kärlekens budskap i … (läs mer)
Ikeas samarbete ska förbättra livsvillkor

Ikeas samarbete ska förbättra livsvillkor

  Design 326 Retailtrender 59 Nyheter 3755
Ikea har tillsammans med designer Martin Bergström skapat en produktlinje med sociala entreprenörer från Indien, Thailand och Rumänien.
Patrick Dempsey delägare i modeföretag

Patrick Dempsey delägare i modeföretag

  Design 326 Internationellt 1336 Mode 389 Personer 331
Modevarumärket har presenterat en ny partner i bolaget – skådespelaren Patrick Dempsey. Han är mest känd som "McDreamy" i TV-serien Grey's Anatomy.
Uniqlo klär svenska olympier i LifeWear

Uniqlo klär svenska olympier i LifeWear

  Retailtrender 59 Detaljhandel 121 Nyheter 3755 Mode 389
Uniqlo och Sveriges Olympiska Kommitté presenterade under en gemensam presskonferens i Tokyo i dag ett avtal som gör företaget till olympisk huvudpartner och officiell klädleverantör till Sveriges olympiska och paralympiska lag. 
Ny våg av förpackningsfria butiker

Ny våg av förpackningsfria butiker

  Nya butiker 1201 Retailtrender 59 Hållbarhet 229 Internationellt 1336
Det pratas, glädjande nog, mer om plastens negativa påverkan på miljön än någonsin. En diskussion som banar väg för en ny våg av förpackningsfria dagligvarubutiker. 
Eytys och H&Ms växande samarbete

Eytys och H&Ms växande samarbete

  Design 326 Nyheter 3755 Retailtrender 59 Detaljhandel 121
Den här veckan lanseras H&M:s samarbete med Stockholmsbaserade varumärket Eytys. Vad som skulle bli en skokollektion växte snabbt till något större.
Ljudupplevelser i Bose nya flaggskepp

Ljudupplevelser i Bose nya flaggskepp

  Design 326 Nya butiker 1201 Internationellt 1336 Butikskoncept 823
Här placeras kunden mitt i ljudupplevelsen. Bose lanserar ett nytt butikskoncept som ska rullas ut globalt. Följ med in i det första flaggskeppet.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Mer värme och detaljrikedom i Kista Galleria

Mer värme och detaljrikedom i Kista Galleria

  Köpcentrum 669 Design 326 Pro 4554 Detaljhandel 121
Gallerian ska förvandlas till ett välkomnande och trivsamt stadsdelscentrum för människor som bor och arbetar i området. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här är Caliroots nya flaggskepp

Här är Caliroots nya flaggskepp

  Pro 4554 Butikskoncept 823 Design 326 Nya butiker 1201
Nu har Caliroots öppnat sin nya flaggskeppsbutik i centrala Stockholm. Ambitionen är att den ska fungera som en länk mellan online och offline.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Apples flaggskepp liknar en paradvåning

Apples flaggskepp liknar en paradvåning

  Pro 4554 Nya butiker 1201 Internationellt 1336 Design 326
Apple är kända för sina spektakulära butiker i storslagna lokaler. Det senaste flaggskeppet påminner om en paradvåning från svunna tider. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Varumärke lanserar digital 3D-kollektion

Varumärke lanserar digital 3D-kollektion

  Trender 451 Mode 389 E-handel 944 Design 326
Varumärket lanserar en kollektion som endast existerar digitalt. Den medför ett nytt sätt att uttrycka sin modekreativitet utan att lämna ett negativt fotavtryck på miljön.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Starka kvinnor inspiration för e-couture

Starka kvinnor inspiration för e-couture

  Pro 4554 Nyheter 3755 Varumärken 269 Design 326
E-varumärket lanserar samarbete med en couturedesigner. Klänningarna symboliserar och har namngetts efter starka, självständiga kvinnor.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Svenskt e-varumärke öppnar i Coal Drops

Svenskt e-varumärke öppnar i Coal Drops

  Design 326 Köpcentrum 669 E-handel 944 Butikskoncept 823
Det svenska varumärket har öppnat en pop up i Londons just nu hetaste område. Här visar man sina produkter, men man bjuder också in Londonborna till olika events.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Monki ställer frågor om sociala medier

Monki ställer frågor om sociala medier

  Mode 389 Nyheter 3755 Sociala medier 100 Retailtrender 59
Syftet är att skapa medvetenhet kring effekterna kring medierna, både positiva och negativa.