Smeg firar tillsammans med Musse

  LÄSTID: 1 MINUT

Smeg fyller 70 år i år. Det firar man tillsammans med ett annat födelsedagsbarn – Musse Pigg. Disneys figur firar 90 år 2018 och i samband med det arrangeras en rad evenemang och samarbeten.

Smeg har tagit fram ett kylskåp i ytterst begränsad upplaga i samband med detta. Endast 90 skåp har släppts med Musse-designen. Tidigare har Smeg haft  samarbeten med bland andra Dolce&Gabbana, Mini och Veuve Cliquot.

Foto: Smeg.


Läs även: Här är Smegs nya flaggskepp i London



Smeg 2 Disney 3


PET-flaskor från köpcentrum blir mattor

PET-flaskor från köpcentrum blir mattor

  Hållbarhet 209 Internationellt 1281 Nyheter 3617 Retailtrender 51
Finlayson lanserar mattan Siperia, mjuk som ull, men tillverkad av recyclade PET-flaskor. De är insamlade på bland annat köpcentrum.
Se Starbucks nya containerbutik

Se Starbucks nya containerbutik

  Design 309 Internationellt 1281 Butikskoncept 776 Pro 4394
Starbucks har öppnat en butik som är sammansatt av återvunna fraktcontainrar. Arkitekturen är inspirerad av kaffeträdets lövverk. Se bilderna här.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Comme des Garçons PLAY till Nitty Gritty

Comme des Garçons PLAY till Nitty Gritty

  Nyheter 3617 Mode 356 Retailtrender 51 Varumärken 263
Nitty Gritty presenterar nu ett samarbete med Comme des Garçon. Utvalda PLAY-plagg kommer finns till försäljning, men bara på plats i den fysiska butiken. 
Hemlig stjärndesign bakom kollektion

Hemlig stjärndesign bakom kollektion

  Retailtrender 51 Mode 356 Nyheter 3617
Stayhard släpper kollektionen Modernist. Den är framtagen av "två av världens främsta herrmode-inspiratörer", kända för sin punkiga Savile Row twist.
Premiär för European Paper Bag Day

Premiär för European Paper Bag Day

  Nyheter 3617 Retailtrender 51 Hållbarhet 209
Branschplattformen "The Paper Bag" lanserar den första upplagan av European Paper Bag Day den 18 oktober 2018.
Bildsök och du skall finna!

Bildsök och du skall finna!

  Ny teknik 479 E-handel 903 M-handel 143 Retailtrender 51
Afound lanserar nu en bildbaserad sökfunktion. Find Your Style använder den senaste tekniken för att matcha inspirationsbilder med produkter.
En glassbar utöver det vanliga

En glassbar utöver det vanliga

  Internationellt 1281 Butikskoncept 776 Nya butiker 1150 Design 309
I en klassisk byggnad vid Piccadilly i London finns en ny måstedestination för alla som älskar glass – och stilfull butiksinredning. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Sabina Ddumbas kärlek till skor

Sabina Ddumbas kärlek till skor

  Mode 356 Personer 275 Retailtrender 51 Nyheter 3617
Sabina Ddumba lyfter fram höstens nyheter hos Scorett i en stor kampanj. Varumärket vill skildra storyn bakom Sveriges souldrottning och hennes intresse för skor.
Therese Lindgren goes Lagerhaus

Therese Lindgren goes Lagerhaus

  Nyheter 3617 Retailtrender 51 Design 309 Hållbarhet 209
I november släpper Lagerhaus en kollektion i samarbete med Therese Lindgren. Med hållbara produkter vill hon skapa en ombonad och trygg hemmiljö.
Bea Szenfeld designar rosa Ica-kasse

Bea Szenfeld designar rosa Ica-kasse

  Retailtrender 51 Nyheter 3617 Design 309 Hållbarhet 209
Ica har tillsammans med årets Rosa Bandet-designer, Bea Szenfeld, tagit fram en rosa papperskasse som säljs till förmån för Cancerfonden.
Skandinavisk design på Times Square

Skandinavisk design på Times Square

  Internationellt 1281 Handelsplatser 134 Pro 4394 Nyheter 3617
Det Sverige-producerande utemöbelföretaget Vestre vinner upphandling och utses till den officiella möbelleverantören på Times Square i New York. ”Vi skapar sociala mötesplatser”. Möblerna som ska inreda en av världens mest besökta platser är ritade av Snøhetta. Förra året lanserade Vestre serien April Go, designad i samarbete med det prisade norska arkitektkontoret. Testades under 2017 Serien anpassades för att tillgodose behoven på Times Square och installerades i … (läs mer)
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Futuristiskt 10 Corso Como i New York

Futuristiskt 10 Corso Como i New York

  Butikskoncept 776 Nya butiker 1150 Retailtrender 51 Internationellt 1281
Milanobaserade livsstilskonceptet 10 Corso Como har öppnat en ny butik. Denna gång i New York’s Seaport District. Butiken är cirka 2 800 kvadratmeter stor och innehåller varumärkets unika mix av mode, design, böcker samt mat och dryck.
Matvärldar i pånyttfödd food hall

Matvärldar i pånyttfödd food hall

  Butikskoncept 776 Pro 4394 Design 309 Kundupplevelser 290
Kunderna gör entré omgivna av kök och mattillagning. Den här mathallen, som finns i ett varuhus, pånyttföddes och erbjuder nu ett antal världar fyllda med mat.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Thomas Sandell designar för Plantagen

Thomas Sandell designar för Plantagen

  Design 309 Retailtrender 51 Nyheter 3617
Plantagen lanserar nya kollektion Extend your space som är framtagen av arkitekten Thomas Sandell. Serien innehåller sju produkter "som på ett modernt sätt bidrar till att integrera fler växter i hemmet"
Den nya tidens skobutik är här

Den nya tidens skobutik är här

  E-handel 903 Nya butiker 1150 Visual Merchandising 158 Pro 4394
Konceptet mixar e-handelns bekvämlighet med den fysiska handelns förmåga att leverera "instant gratification". Butiken saknar produkter och lagret utgör en teaterliknande scendekor.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Öppna ytor hos Harvey Nichols

Öppna ytor hos Harvey Nichols

  Design 309 Visual Merchandising 158 Mode 356 Nya butiker 1150
Harvey Nichols har byggt om sitt våningsplan för dammode. På öppna ytor och med flödande dagsljus har man skapat en yta där kunderna kan röra sig fritt bland varumärken.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Postery nominerade till designpris

Postery nominerade till designpris

  Nyheter 3617 E-handel 903 Pro 4394 Design 309
Inte ens ett år efter att företaget grundades är Postery.com nu nominerade till Svenska Designpriset för sin e-handelsdesign. Användarvänlighet med nutida formspråk har varit i fokus.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Tar ställning mot modevärldens ideal

Tar ställning mot modevärldens ideal

  Varumärken 263 Retailtrender 51 E-handel 903
Kampanjbilderna retuscheras inte längre. Och nu bjuder man in kunderna att vara modeller. Nelly tar ställning mot ohälsosamma ideal i modevärlden.
Acne i samarbete med Fjällräven

Acne i samarbete med Fjällräven

  Mode 356 Varumärken 263 Nyheter 3617 Retailtrender 51
"Från ett svenskt märke till ett annat kommer ett unikt samarbete där natur möter mode. Acne Studios Fjällräven. Startar globalt den 6 september."