Konsumenterna skapar egna butiker hos Magazine Você

 
Den brasilianska detaljhandelskedjan Magazine Luiza, som är landets tredje största, gör konsumenten till butiksinnehavare. Och konverteringsgraden rusar i höjden. Kedjan som säljer inredning och hemelektronik grundades redan 1958 och har i dag 728 butiker. I en ny verksamhet som döpts till Magazine Você har företaget skapat förutsättningar för konsumenten att öppna en egen virtuell butik … (läs mer)

Vildmark och bröllop inspirerade Nanushka Store

 
Den ungerska modedesignern Sandra Sandor satte ihop ett team av arkitektstudenter för att skapa en konceptbutik i centrala Budapest. Ambitionen var att visualisera varumärket Nanushkas kärnvärden och samtidigt skapa något som står i kontrast till storstadens myller och buller. Studenterna, Daniel Balo, Zsofia Dobos, Dora Medveczky, Judit Emese Konopas och Noemi Varga rekryterades från flera … (läs mer)

Få garanterat rätt storlek – klä dig som James Bond

 
UPcload är ett nystartat tyskt företag som vill göra onlineshoppingen mer precis, samtidigt som man erbjuder en upplevelse. Genom att ladda upp bilder på sig själv och få storleken analyserad ska det bli lättare för kunden att hätta rätt storlek och stil. En av anledningarna till att den här typen av företag växer fram är … (läs mer)

“Detaljhandelns framtid finns i dess historia”

 
Teknikutvecklingen går snabbt, även i detaljhandeln. Men i takt med att displayerna och självbetjäningsautomaterna blir fler minskar möjligheten att skapa möten med kunden. Lösningen är att ta ett steg tillbaka.

Apple öppnar sin största butik i Grand Central Terminal

 
Den 9 december öppnar Apple sin största butik hittills, och man gör det i en klassisk järnvägsstation

Marks & Spencer tillbaka i Frankrike – på Champs-élysées

 
I dag öppnar brittiska kedjan Marks & Spencer ett nytt flaggskepp på Champs-élysées i Paris.