Köpcentrumet är mångfaldigt prisbelönat, bland annat för sitt utbud. Nu skruvar man på erbjudandet för att möta en allt hårdare konkurrens. Så här ska man lyckas tilltala den nya tidens konsument.
Varuhuset Selfridges på Oxford Street i London bjuder in till ett evenemang på hög nivå. Både gastronomiskt och sett till platsen för upplevelsen.
Dagligvarukonceptet drivs av en mission. Hela verksamheten vilar på en övertygelse om att man kan göra skillnad och bidra till sina kunders hälsa.
Nu är en ny takpark i kvarteret Urban Escape invigd. Mitt i centrala Stockholm erbjuder man milsvid utsikt och en helt ny stadsupplevelse på 1 200 kvadratmeter.
Mind Retail har genomfört en uthyrning till Holy Greens på Kungsgatan i centrala Stockholm. I fastigheten öppnar även ett hotell med 17 kabinrum.
Pitchers ska öppna ett flaggskepp med aktivitetsfokus. Etableringen är en del av ambitionen att återskapa den ursprungliga stadskänslan i området.
Att Eataly öppnat i Stockholm kan knappast ha undgått någon. I dagarna lanserar det italienska slow food-konceptet sin egen betallösning Eataly Pay.
En undersökning kartlägger årligen vad svenska folket konsumerar i samband med Alla hjärtans dag. Resultatet visar också att den fysiska handeln fortfarande står mycket stark. Här är kategorierna som ökar mest.
Nu har det Asien-inspirerade konceptet Woki öppnat sin första restaurang i Nordstan. Målet är satt till 25 restauranger inom fem år.
Bröderna Johan och Ludvig Jureskog siktar på att skapa en hållbar kedja med 60 restauranger. I mars öppnar den första i Stockholm som en del av ett helt nytt restaurangstråk.