Ett nytt fygitalt koncept kombinerar fysisk handel med ett integrerat mikro-fulfillmentcenter. Modellen gör det möjligt att utöka sortimentet digitalt – med omedelbar leverans direkt i butiken.
Kedjan Żabka växer snabbt. Läs mer om utvecklingen och vilka faktorer som driver nätverkets fortsatta tillväxt.
AMF Fastigheter rekryterar två platsutvecklare som får centrala roller i bolagets arbete med att utveckla platser i Marievik och på Södermalm. Rekryteringarna stärker bolagets långsiktiga satsning på stadsliv och platsutveckling.
Nya satsningar inom mode, hälsa, sport, mat och upplevelser. Etableringskollen samlar aktuella öppningar.
Puma öppnar sin största europeiska flaggskeppsbutik. Satsningen är en del av en ny strategisk riktning.
Flaggskepp, AI-drivna butiker och nya destinationer tar form. I denna sammanställning av internationella nyheter ser vi hur ledande varumärken testar teknik i skarp drift, utvecklar nya butikskoncept och skalar upp sina fysiska satsningar globalt.
H&M:s designersamarbeten står inför ett skifte. Det nya samarbetet med Stella McCartney pekar ut en riktning som breddar arbetet och förändrar ambitionerna bakom framtida partnerskap.
Cathrine Wigzell tar över som vd för Rusta 1 juni 2026. Hon efterträder Göran Westerberg som lämnar bolaget senast i slutet av juni 2026.
Sellpy lanserar sammadagsleveranser och blir först i svensk second hand-e-handel med kvällsleverans samma dag. Tjänsten införs i Stockholm och ska även expanderas till Uppsala och Västerås.
En internationell studie visar hur AI håller på att förändra den globala B2B-handeln. Alibaba.com lanserar nu ett nytt verktyg som automatiserar delar av inköpsresan och gör det enklare för mindre företag att hitta rätt leverantörer.