Flaggskepp, AI-drivna butiker och nya destinationer tar form. I denna sammanställning av internationella nyheter ser vi hur ledande varumärken testar teknik i skarp drift, utvecklar nya butikskoncept och skalar upp sina fysiska satsningar globalt.
H&M:s designersamarbeten står inför ett skifte. Det nya samarbetet med Stella McCartney pekar ut en riktning som breddar arbetet och förändrar ambitionerna bakom framtida partnerskap.
Cathrine Wigzell tar över som vd för Rusta 1 juni 2026. Hon efterträder Göran Westerberg som lämnar bolaget senast i slutet av juni 2026.
Sellpy lanserar sammadagsleveranser och blir först i svensk second hand-e-handel med kvällsleverans samma dag. Tjänsten införs i Stockholm och ska även expanderas till Uppsala och Västerås.
En internationell studie visar hur AI håller på att förändra den globala B2B-handeln. Alibaba.com lanserar nu ett nytt verktyg som automatiserar delar av inköpsresan och gör det enklare för mindre företag att hitta rätt leverantörer.
New Bond Street tar förstaplatsen som världens dyraste butiksläge. En ny internationell rapport visar hur hyrorna utvecklats på de mest eftertraktade handelsstråken. Här är årets ranking.
Det är gott om nya etableringar i svensk detaljhandel. Här är våra handplockade nyheter om satsningar på såväl butiker som restauranger.
Köpcentrumen Väla och Nova lanserar en besöksrobot som ger vägledning och tips i realtid. Satsningen är permanent.
Netflix öppnar ett upplevelsecentrum med butik, miljöer, aktiviteter och restaurang baserade på bolagets största titlar.
Teatern vid Skanstull fyller tio år som matscen i Ringen centrum. Jubileet uppmärksammas den 11 december med erbjudanden, livemusik och en jubileumsbakelse från Daniel Roos och K-Märkt.