Veckans måsteläsning handlar denna gång om Netflix Stranger things, retailtainment, polska framgångskoncept och besöksrobotar. Bland annat.
Köpcentrumen Väla och Nova lanserar en besöksrobot som ger vägledning och tips i realtid. Satsningen är permanent.
Nordiska företag ökar sin användning av AI inom digital försäljning. En ny rapport visar både snabb tillväxt och tydliga risker.
Vi ska prata måsteläsning och i veckans produktion finns några solklara rekommendationer. Det handlar om hypermarkets, ai och hur vi svenskar handlar. Bland annat.
De har inte dött, snarare antagit en ny form och utvecklats. Jag syftar på två teknikbaserade lösningar vi skrivit en hel del om.
Två strategier växer fram när AI börjar driva trafik till e-handeln. Mätningarna visar tydliga skillnader i hur mycket olika aktörer gynnas.
En ny forskningsrapport från Handelsrådet visar hur AI påverkar arbetsmiljön i handeln. Slutsatsen är tydlig. Läs mer om detta!
Det var inte Erling Haaland mina ögon fastnade på. Jag såg inte ens att det var han. Det var hans skor.
En internationell studie visar hur Generation Z och Alfa omformar modehandeln genom nya beteenden, digital påverkan och en ny syn på lojalitet.
PayPal integreras med ChatGPT. Samarbetet gör det möjligt att handla direkt i konversationen.