Flexibla och rättvisa scheman spås bli viktigare än höga löner i framtiden. AI driver utvecklingen mot en arbetsmarknad där tiden blir den nya hårdvalutan.
Butikslabb utforskar framtidens shopping med digital signage och interaktiv teknik. Den lokala staden står bakom satsningen.
Andelen nordiska B2B-företag som använder AI i sin digitala försäljning har stigit kraftigt.
En ny studie visar att konsumenterna upptäcker nya produkter via AI. Utvecklingen förändrar både kundresan och företags strategier.
Bristande lagerhållning identifieras som ett stort hinder för en positiv butiksupplevelse. Detta enligt en ny undersökning.
Med hjälp av anonym videoanalys erbjuder man en ny typ av målgruppsstyrd reklam i köpcentrum.
Håll koll på omvärlden. Som medlem på Handelstrender får du en handplockad och snabb koll på internationella nyheter.
Nu testar kedjan ett nytt system för självbetjäning. Med hjälp av AI hanteras både lösviktsvaror och ålderskontroll.
En ny AI-tjänst hjälper kunder att hitta rätt glasögon utifrån ansiktsform, mått och stil.
Med hjälp av generativ AI ska kunder kunna jämföra produkter, få tips inför olika tillfällen och förenkla vardagsinköpen. Se hur tekniken används i praktiken.