Kedjan testar AI som stöd för medarbetare i butik. Tekniken ger snabba svar och visar hur AI kan förenkla vardagen bakom disken.
Kedjan har lanserat en AI-driven kampanj som snabbt fick stor spridning i sociala medier.
”Vi ville skapa en digital kollega som förstår våra kunder och kan hjälpa dem på riktigt” säger Rasmus Andersson, Head of Technology på Cervera.
Generation Z och millennials driver på utvecklingen mot en mer teknikdriven detaljhandel. Läs hur deras digitala vanor formar framtidens kundupplevelse.
Höganäs Kakel formar framtidens kundupplevelse i butik. Man gör det med en kombination av fysisk produkt och digital signage.
Kedjan lanserar autonom matlagning i butik med hjälp av robotar. Läs om det banbrytande pilotprojektet!
Ledande detaljhandelskedjor satsar på AI för att stärka butikspersonalen och förbättra kundservicen. Läs mer om hur tekniken tar steget in på butiksgolvet.
En app som tidigare räddat luncher ska nu rädda växter. Blomsterlandet testar tekniken i alla sina butiker.
Framtidens kundmöte byggs med både intelligens och empati. Så här går det till enligt ny rapport.
Gamla föreställningar står i vägen för användandet av AI inom försäljning. Här är fem sådana du kan släppa redan i dag.