Den moderna konsumenten har helt nya förväntningar och krav på shoppingupplevelsen. Tre trender, eller tre mindsets, präglar beteendet. Den som fångar upp de nya behoven är också framtidens vinnare inom detaljhandeln.
Dagligvarubutikerna online lever inte upp till kundernas förväntningar. En ny studie lyfter fram de faktorer som får försäljningen att lyfta.
Lanseringen av 5G lyfter upplevelsen i butik. Inom retail väntas varannat företag införa Internet of things i butiksmiljön de kommande åren.
En studie visar en övertro på ny teknik och lyfter fram vad kunden efterfrågar: bättre service. De mest tilltalande butikerna förenklar och effektiviserar.
Snabbfotade retailers med ett tydligt DNA och unikt erbjudande är framtidens vinnare. En färsk studie kartlägger trenderna som driver tillväxt.
Det har dykt upp ett nytt buzzword på detaljhandelshimlen. "Molting" är vägen in i framtiden, men processen måste ske stegvis och följa en utstakad riktning.
Detaljhandeln drivs av syften och butikerna ser helt annorlunda ut. Under NRF Retail's Big Show delade Krogers VD med sig av sin vision av framtidens retail.
Magiska kontaktytor, automatiserad kundresa och den sanna mångfalden. Här är fem trender som växer sig starkare – och förändrar kundupplevelsen.
Vi suddar ut din FOMO (Fear of Missing Out) på nolltid! Under 2018 har vi skrivit mycket om digitaliseringen inom detaljhandeln, ny teknik och de senaste rönen om hur morgondagens vinnare ser ut. Här är 20 av våra trendspaningar du absolut inte bör missa.
De kommande tio åren kommer hållbarhet väga tyngre än priset. Det visar en studie som kartlagt de viktigaste drivkrafterna bakom köpbesluten.