Tuna Park satsar på matupplevelser

Tuna Park satsar på matupplevelser

Den nya galleriadelen på Tuna Park i Eskilstuna är nu invigd, och satsningen på smakupplevelser fortsätter.

Gränbystaden inviger södra delen

Gränbystaden inviger södra delen

Nu invigs Gränbystadens södra del som resulterar i ett större och bredare utbud med nya butiker, restauranger och kontor.

Ny infrastruktur i framtidens köpcentrum

Ny infrastruktur i framtidens köpcentrum

Nya förutsättningar sätter gamla affärsmodeller ur spel. Julie Villet, utvecklingsansvarig på Unibail-Rodamco-Westfield, beskriver framtidens köpcentrum. 

Ny destination vill bli största mötesplatsen

Ny destination vill bli största mötesplatsen

Planeringen för ett nytt flaggskepp inom handel, hotell och upplevelser har dragit igång. "Målet är att bli regionens största mötesplats".

Se bilderna från Londons nya destination

Se bilderna från Londons nya destination

Bilder! London har fått en ny måstedestination för alla som är intresserade av stadsutveckling, retail, köpcentrum och det urbana livet i största allmänhet.

Här är alla finalister i Mapic Awards 2018

Här är alla finalister i Mapic Awards 2018

Listan är en guldgruva med ny retail och spännande köpcentrumprojekt. Vi har sammanställt samtliga finalister i en inspirerande bildbonanza!

Helsingborg är Årets Purple Flagstad 2018

Helsingborg är Årets Purple Flagstad 2018

Sedan man påbörjade sitt arbete 2016 har brotten minskat och besöksflödet ökat i de valda Purple Flag-områdena.

Julia Bendelin: ”Hitta ert unika DNA”

Julia Bendelin: ”Hitta ert unika DNA”

Julia Bendelin är Strateg för Region Gotland. Under Sweden Urban Arena uppmanade hon publiken att söka sina unika förutsättningar.

Blomsterlandet öppnar nytt i Västerås

Blomsterlandet öppnar nytt i Västerås

Nu får Västerås sin andra Blomsterlandet-butik. Torsdag 11 oktober öppnar en helt ny butik i handelsområdet på Stenby.

Intresset för traditionella köpcentrum sviktar

Intresset för traditionella köpcentrum sviktar

Digitalisering, ökad konkurrens och ett förändrat konsumentbeteende gör att intresset för det traditionella köpcentrumet sviktar.