Hands on hos prisade Pirch

Hands on hos prisade Pirch

Upplevelser är mantrat för dagen inom detaljhandeln. Uppmärksammade och prisade inredningskedjan Pirch har tagit fasta på detta, i det nya flaggskeppet i New York uppmanar man kunderna att prova produkterna innan de köper.

OKQ8 öppnar drivmedelsfri station

OKQ8 öppnar drivmedelsfri station

Nu öppnar OKQ8 Scandinavia den första drivmedelsfria stationen i Stockholm city. Målgruppen är främst de som inte äger en bil.

Virtuell spinning succé i köpcentrum

Virtuell spinning succé i köpcentrum

På kort tid har företagets virtuella spinningklasser blivit en stor succé i ett flertal köpcentrum. Nu har man öppnat ett antal permanenta butiker.

Byggmax lanserar nytt butikskoncept

Byggmax lanserar nytt butikskoncept

Den 2 juni slår Byggmax upp portarna till ett helt nytt butikskoncept som döpts till Byggmax +. Tanken är att man ska möta behovet från professionella hantverkare.

Värsta butiken har blivit bästa

Värsta butiken har blivit bästa

Från otydlig och inte maximalt utnyttjad, till väl signalerande budskap och en helt ny avdelning. Projektet har döpts till ”Värsta butiken”.

American Girl öppnar framtidens butik

American Girl öppnar framtidens butik

Upplevelser och personalisering hamnar i fokus när American Girl skapar vad man kallar framtidens butik i New York. Tesen är att millennials efterfrågar mer än bara produkter.

Premiär för nyskapande 365 by Whole Foods

Premiär för nyskapande 365 by Whole Foods


Nytt innovationskoncept sätter kunden i fokus

Nytt innovationskoncept sätter kunden i fokus

I dag öppnas en helt ny mötesplats tillägnad produktutveckling och innovation. Konceptet är en blandning av öppen testverksamhet, lunchrestaurang och butik.

Fem säljande lärdomar från Warby Parker

Fem säljande lärdomar från Warby Parker

Från enbart e-handel till 30 fysiska butiker på sex år. New Yorkbaserade optik-kedjan Warby Parker har lyckats skapa ett butikskoncept som bevisligen fungerar mycket bra. Här är fem konkreta lärdomar som skapar en säljande kundupplevelse.

Könsneutral lyx i nytt butikskoncept

Könsneutral lyx i nytt butikskoncept

Allt fler unga män intresserar sig för livsstilsinriktade accessoarer. Det var en av orsakerna till att varumärket nu öppnar ett helt nytt könsneutralt butikskoncept på sex orter.