Butiken som den nya kunskapskällan

Butiken som den nya kunskapskällan

I hjärtat av The Photography District i New York har det öppnat en ny fotobutik. Men det är mer än så. Här handlar det om tvåvägskommunikation när varumärket använder butiken som en källa för kundinsikter och utveckling.

Nu är Sonos hemma med sitt flaggskepp

Nu är Sonos hemma med sitt flaggskepp


Digitaliserad kedja satsar på e-outlet

Digitaliserad kedja satsar på e-outlet

Hemelektronikkedjan var tidiga med digitaliseringen av sin affärsmodell. Det innefattar stora lösningar som att göra personalen till en uppkopplad kunskapsbank. Men också mindre, som att skapa en digital outlet baserad på fyra produktkategorier.

Holy Greens öppnar i Mood Stockholm

Holy Greens öppnar i Mood Stockholm

Holy Greens vill förändra sättet vi äter lunch på. Nu tar man sitt koncept till ännu ett läge när man öppnar i Mood Stockholm.

Den fygitala butiken är här

Den fygitala butiken är här

Digital tekniken ger personalen tillgång till köphistorik och rekommendationer. På skärmarna syns användargenererat innehåll. Välkommen till den fygitala butiken, en extremt personaliserad upplevelse.

Kellogg’s öppnar restaurang

Kellogg’s öppnar restaurang


Ett helt annat Intersport

Ett helt annat Intersport

Sportbutiker har sin egen estetik där färger, form och uttryck oftast hämtas från idrottens värld. Så när en Intersportbutik bestämmer sig att gå i en helt annan riktning blir effekten desto större. Välkommen in i butiken som vill vara både en trendig sportbutik och en sportig modebutik.

De kombinerar analogt hantverk och e-handel

De kombinerar analogt hantverk och e-handel

I grunden finns ett genuint hantverk med fokus på skräddarsydda produkter. När Pelote nu öppnar sin andra fysiska butik integrerar man också verksamheten allt mer med webben.

Traditioner och hantverk i turkisk pärla

Traditioner och hantverk i turkisk pärla

I Antalaya har familjen Murat drivit sin verksamhet sedan 1946. Nu har den tredje generationen handlare skapat ett helt nytt butikskoncept för sin köttbutik. Det är en liten pärla för design- och konceptintresserade.

Här är Barcelonas nya snackis

Här är Barcelonas nya snackis

Barcelona är södra Europas experimentverkstad nummer ett för nya koncept. Den senaste snackisen är en livsstilsbutik som inte liknar något annat du sett.