MAC Cosmetics har öppnat sin första butik

MAC Cosmetics har öppnat sin första butik

Nu har MAC Cosmetics öppnat sin första fristående butik i Sverige. Den ligger i Mall of Scandinavia.

Den lilla butiken med de stora idéerna

Den lilla butiken med de stora idéerna

Butiken är skapad med siktet inställt på millennials. I det lilla formatet lyckas man erbjuda en hög teknisk nivå och en personaliserad service.

Här öppnar Abercrombie sitt nya koncept

Här öppnar Abercrombie sitt nya koncept

Abercrombie & Fitch har gått igenom några tuffa år. Modellinriktningen tonas ner, och de nattklubbsliknande butikerna byggs om. Här öppnar den första butiken med det nya konceptet.

Nu öppnar första MyDentist

Nu öppnar första MyDentist

MyDentist öppnar nu sin första klink med tillhörande butik. Man gör det mitt i centrala Västerås, i bästa shoppingläget.

Lidl satsar på cityformat och e-handel

Lidl satsar på cityformat och e-handel

Lidl ritar om handelskartan med nya satsningar på större butiker, citykoncept och e-handel. Det konstateras i en färsk rapport om lågpriskedjans framtid.

Upplevelser i fokus för nya Pieces

Upplevelser i fokus för nya Pieces

Danska modemärket Pieces skapar ett nytt upplevelsebaserat butikskoncept. Nu ska man bli det mest kreativa och sociala varumärket för den som vill skapa en egen look.

”Vi är den nya standarden för ett ankare”

”Vi är den nya standarden för ett ankare”

"Vi är den perfekta ankarhyresgästen". Det menar Tesla som nu accelererar rejält i detaljhandeln – varumärket ska öppna en ny butik var fjärde dag under det kommande året.

Butiken som avantgardistisk destination

Butiken som avantgardistisk destination

I tider när den fysiska butiken söker sin nya roll tar det koreanska varumärket ut svängarna ordentligt. Butikerna liknar installationer och var 25:e dag presenterar man nya samarbeten med konstnärer och designers. Nu har man öppnat ett nytt spektakulärt flaggskepp i New York.

Butiken som den nya kunskapskällan

Butiken som den nya kunskapskällan

I hjärtat av The Photography District i New York har det öppnat en ny fotobutik. Men det är mer än så. Här handlar det om tvåvägskommunikation när varumärket använder butiken som en källa för kundinsikter och utveckling.

Nu är Sonos hemma med sitt flaggskepp

Nu är Sonos hemma med sitt flaggskepp