Från Gallerian till Sandviken – här är våra handplockade nyheter om aktuella etableringar.
Bubs öppnar sin första konceptbutik och tar därmed steget in i fysisk handel. Här är tankarna bakom satsningen.
Svenskt godis tar plats bland världens mest innovativa produkter. Bubs uppmärksammas av publikationen Time.
Varumärket öppnar sin första pop up-butik i New York samtidigt som varumärket lanseras brett i USA.
Varumärket tagit sig an ett uppdrag; att få tillbaka glädjen till poolen. Man gör det med en undervattensautomat.
Varumärket Cloetta lanserar en butik med merchandise inspirerat av företagets klassiska produkter.
Under vintern öppnar butikskedjan Lakritsroten sin största satsning hittills. Etableringen sker i en helt ny marknadsplats.
Nacka Forum utökar sitt utbud inom hållbarhetssegmentet. ”Vi vill vara med och möjliggöra en mer hållbar konsumtion”.
I december öppnar Godisbanken i Femman i Nordstan, Göteborg. Företaget har satt hållbarhet som utgångspunkt för sin verksamhet.