Trots att framtidens retail varit i fokus länge ser och känns butiker i mångt och mycket som de gjorde för 20 år sedan. Välkommen tillbaka till framtiden.
Den senaste tiden har vi skrivit en hel del om AI. Den stora skillnaden är nog skiftet i tempus – från framtid till nutid.
I en kommentar i texten växer nyheten plötsligt och blir något större; en kategoriöverskridande trend.
För alla intresserade av retail och den nya tidens handelsplatser är det läge för en studieresa hit.
Att lyfta fram människan som ska använda all teknik som det surras om just nu känns mycket sympatiskt. Och klokt.
De mest framåtdrivande detaljhandelsföretagen fortsätter att vara innovativa. Detta är vad som krävs för att bli en vinnare.
Morgondagens köpcentrum utvecklas hand i hand med detaljhandeln. Det är en plats som allt mer liknar en stadsmiljö.
Framtidens detaljhandel finns i Rheinland-Pfalz i Tyskland. Närmare bestämt inne i en tågstation i Koblenz.
Morgondagens konsument vill handla i fysiska butiker – om upplevelsen innehåller dessa tre ingredienser.
Framtidens butik som social mötesplats. H&M integrerar det digitala erbjudandet med en fysisk shoppingupplevelse.