Ett nytt hybridkoncept i travel retail kombinerar duty free med gastronomi och lokala inslag. Satsningen visar hur flygplatser nu utvecklar sitt erbjudande.
Ett nytt pop up-format testas nu. Med fokus på upplevelse, inspiration och direktkontakt med resenären vill man förnya flygplatsshoppingen.
Kedjan testar en helt autonom restaurang på flygplatsen. Med robotteknik och AI vill man förändra upplevelsen dygnet runt.
Resan ska börja redan vid gaten. Nu gör en internationell flygplats sin terminal till en matdestination med lokal prägel och smart teknik.
Nu är alla kommersiella ytor fyllda på Marknadsplatsen i Terminal 5 på Arlanda.
Titta in i nya butiken Depart.A.Mental på Arlanda.
Arlanda vill erbjuda rolig och inspirerande shopping. Konceptet bygger på retail-as-a-service.
Stockholm Arlanda Airport stärker det skandinaviska utbudet med det svenska klädvarumärket.
Kedjan har öppnat sin första butik någonsin på en flygplats. Man vill bygga vidare på framgångarna inom travel retail.
Swedavia satsar stort i form av Marknadsplatsen på Arlanda flygplats. Nu ska ytterligare fyra flygplatser uppdatera sina kommersiella erbjudanden.