Från VIP-lounger och autonoma butiker till virala kampanjer och nya köpcentrum. Omvärldskollen samlar intressanta internationella nyheterna från detaljhandeln.
Crocs gjorde oktober till en månad i communityn tecken. I en internationell satsning använde man TikTok för att bygga engagemang.
En internationell satsning visar hur Urban Outfitters anpassar sina butiker till Generation Z:s köpbeteende.
HMV fortsätter expandera i Europa och öppnar tre nya butiker innan årets slut. ”Vi vill skapa nya hem för fans av musik och populärkultur”.
En ny snabbväxande lågpriskedja etableras. AI effektiviserar och säkrar påfyllning i butik. Här är våra handplockade internationella detaljhandelsnyheter.
En färsk studie sätter fokus på konsumentens prioriteringar inför julhandeln 2025.
Ikea fortsätter att expandera i stadskärnor. Nu tar företaget plats i SoHo, ett av New Yorks mest besökta shoppingområden.
Från Asos nya videokoncept och Rewes leveransrobotar till Nomas butikssatsning i Köpenhamn. Här är våra handplockade internationella detaljhandelsnyheter i snabbformat.
Servicehandeln förändras snabbt och flera aktörer växer betydligt snabbare än andra. En internationell studie avslöjar vad som särskiljer dem – och vilka mönster som börjar ta form i branschen.
En ledande detaljhandelskedja har börjat använda ChatGPT för AI-baserad shopping. Lösningen gör det möjligt att handla direkt i samtalet – ett steg som visar hur snabbt AI nu integreras i e-handeln.