Ett nytt pop up-format testas nu. Med fokus på upplevelse, inspiration och direktkontakt med resenären vill man förnya flygplatsshoppingen.
Resan ska börja redan vid gaten. Nu gör en internationell flygplats sin terminal till en matdestination med lokal prägel och smart teknik.
Nu är alla kommersiella ytor fyllda på Marknadsplatsen i Terminal 5 på Arlanda.
Swedavia satsar stort i form av Marknadsplatsen på Arlanda flygplats. Nu ska ytterligare fyra flygplatser uppdatera sina kommersiella erbjudanden.
Kedjan & Other Stories öppnar sin första butik någonsin på en flygplats. ”En inspirerande och dynamisk miljö”.
Hybridbutiker vinner mark på flygplatser över hela världen. En förbättrad kundupplevelse är största drivkraften.
En ny fullmatad varuautomat erbjuder exklusiva tryffelprodukter inför resan.
Det klassiska leksaksvarumärket Toys”R”Us ska lanseras på bred front igen. Här inleds satsningen.
Reitan Convenience Sverige har tagit hem en offentlig upphandling om nya butiker på Sveriges största flygplatser.
Nu introduceras Amazons kassalösa teknik i ett koncept för travel retail.