Bidrar till mångfald genom matinspiration

Bidrar till mångfald genom matinspiration

Åhléns bjuder in sina kunder till kulinariska upplevelser och inspirerar till att öka mångfalden på sommarens festbord med kampanjen "Alla länders land".

Köpcentrum arrangerar skönhetsfestival

Köpcentrum arrangerar skönhetsfestival


Kompetensbrist i fokus på första eCademy

Kompetensbrist i fokus på första eCademy

Tisdagen den 10 maj kommer några av e-handelns främsta namn att samlas i Borås för att diskutera den akuta kompetensbristen inom svensk digitalhandel.

Ekologiska Paradiset öppnar andra butiken

Ekologiska Paradiset öppnar andra butiken

I dag öppnar Paradiset sin andra butik. Bland annat erbjuder man en av Sveriges längsta delikatessdiskar och en bar med lokalt producerade drycker. Se bilderna här!

Kjell & Company öppnar sin hundrade butik

Kjell & Company öppnar sin hundrade butik

Kjell & Company grundades 1988. Fram till 2006 växte kedjan med ungefär en butik per år, och 2007 tog expansionen fart på allvar. Den 6 maj öppnar kedjan sin hundrade butik i Gallerian i Hässleholm.

Tyst timme i butiken för känsliga kunder

Tyst timme i butiken för känsliga kunder

Den moderna butiken är fylld av upplevelser och intryck som syftar till att inspirera kunderna till köp. Men samma intryck kan förvandla besöket till rena rama skräckupplevelsen för människor med autism eller psykiska hälsoproblem. Detta vill en livsmedelskedja nu ändra på och inför en lugn timme för att hjälpa dessa kunder.

KappAhl partner till Eurovision 2016

KappAhl partner till Eurovision 2016

"Vi ska göra vårt yttersta för att bidra till den folkfest som Eurovision är", säger KappAhls marknadsdirektör Joakim Holmstrand.

Bolist lanserar uthyrningskoncept

Bolist lanserar uthyrningskoncept

Nu ska bygg- och järnhandelskedjan Bolist hyra ut maskiner. Under veckan har uthyrningskonceptet rullat ut på 25 butiker.

MyDentist ska revolutionera kundupplevelsen

MyDentist ska revolutionera kundupplevelsen


Popuzaren lyfter fram småskalig handel

Popuzaren lyfter fram småskalig handel

Den vandrande handelsplatsen Popuzaren, eller pop up-bazaren, ska nu ta Göteborg ut i världen och världen till Göteborg. Med hög rotation på hyresgäster hoppas man kunna skapa en handelsplats för småskaliga lokala aktörer.