Lindex lanserar Instagram Shop

Lindex lanserar Instagram Shop

Lindex introducerar nu en specifik shop för Instagram. Företagets 140 000 följare kan därmed handla direkt från appen.

6 verktyg för din mobila marknadsföring

Vi ger dig lite inspiration till en omstuvad strategi.

Sverige i den globala m-handelstoppen

Sverige i den globala m-handelstoppen

Tillsammans med Japan, Sydkorea och England är Sverige i den globala e-handelstoppen gällande andel mobila transaktioner med 64,4 procent. Globalt ligger mobila transaktioner på 35 procent när det kommer till e-handel.

Självbetjäning via mobilen i fysisk butik

Självbetjäning via mobilen i fysisk butik

Mobilen har även börjat bli en del av den fysiska butiksupplevelsen. Nu börjar det dyka upp lösningar som gör att kunden kan sköta inköpsprocessen helt och hållet via mobilen. Mobile Checkout från New York-baserade företaget FutureProof är ett exempel.

Tiendeo lanserar app för Apple Watch

Tiendeo lanserar app för Apple Watch

Tiendeo Sverige har lanserat en app för Apple Watch. Den använder Bluetooth-anslutningen mellan Apple Watch och iPhone, och visar via GPS-funktionen alla butiker i användarens närhet.

Zalando släpper uppdaterad app

Zalando släpper uppdaterad app

Zalando har uppdaterat sin app. I den nya versionen vill man erbjuda kunderna en enkel och elegant shoppingupplevelse som är anpassad för mobila enheter.

Mer än en tredjedel av köpen sker mobilt

Mer än en tredjedel av köpen sker mobilt

För första gången är smarta mobiler mer populära än surfplattor för e-handel inom detaljhandeln och iPad visar högsta genomsnittliga transaktionsvärdet, före både stationära och bärbara datorer. Det visar en global kartläggning.

Starbucks testar hemleveranser

Starbucks testar hemleveranser

Starbucks testar just nu leveranser av ordrar som beställs och betalas via mobilen. Det är en naturlig förlängning av mobilens möjligheter, menar man. 

Så når detaljhandeln millennials i mobilen

Så når detaljhandeln millennials i mobilen

Millennials och generation x är viktiga målgrupper för detaljhandeln, och de är dessutom flitiga användare av mobilen. Nu visar en undersökning vad som krävs för att få deras uppmärksamhet. Det är förenkling och bekvämlighet som gäller.

Zalando skapar köpfunktion via Instagram