M-handeln är kvartalets raket

 
En bild säger mer än tusen ord. Bilden kommer från Practical ecommerce och visar utvecklingen i olika detaljhandelskanaler under det första kvartalet 2013 (USA). Spara artikel

Undersökning – Här shoppar vi online

 
Var görs köpen inom onlinehandeln? Frågan ligger till grund för en internationell undersökning som genomförts av WorldPay.

Detaljhandeln 3.0 är redan här

 
Shopping handlar inte längre om att gå i butiker, det är en gränslös upplevelse där innehåll och inspiration är naturliga delar av köpmekanismerna. Välkommen till detaljhandeln 3.0. Detaljhandeln 1.0 handlade om fysiska butiker, det fanns inget alternativ bortsett från en och annan postorderaktör. Med e-handeln och den digitala revolutionen kom nästa fas, 2.0. Nu fanns … (läs mer)

Det nya normala – shoppingupplevelser utan gränser

 
Det damp ner ett pressmeddelande från PayPal i inboxen. Normalt sett gör man klokt i att sila budskapen i liknande skrivelser ganska hårt, men det här är svår att blunda för. “eBays VD John Donahoe meddelade i går på CES att PayPal förutspår att deras mobila betalningar kommer uppnå en nivå på 7 miljarder amerikanska … (läs mer)

”Detaljhandeln måste bli bättre på mobil i butik”

 
Ian Carrington, mobilchef på Google, menar att handeln måste utveckla hur konsumenterna kan använda mobilen på plats i fysiska butiker. Detaljhandeln borde utveckla system för kundrecensioner och erbjuda rabatter via mobilen för att få folk att handla på plats i butiken i stället för att göra det online. – Handlarna borde se till att göra … (läs mer)

Detaljhandeln ligger för en gångs skull före konsumenterna

 
Huka er i bänkraderna, för nu laddar detaljhandeln om med nya effektiva appar. Utbudet är större än någonsin, det finns appar för alla smaker och syften i dag. Prisjämförelser, rabatter, inköpslistor, rättvisemärkta varor, lagersaldo, stilfinnare… listan kan göras hur lång som helst. – Den stora storyn i år är genomslaget i användandet av mobilen, och … (läs mer)

Toys “R” Us: “M-handel växer snabbast av våra kanaler”

 
Leksakskedjan Toys “R” Us ger m-konsumenter rabatter via bland annat Foursquare och Shopkick. Kampanjen, som drogs igång inför Thanksgiving, är en del av en större ansträngning att att satsa på marknadsföring via mobilen.  I satsningen ingår också att man ger kunderna möjlighet att betala via Google Wallet. Med hjälp av eBays Milo och RedLaser – … (läs mer)

Ny iPad-app gör det möjligt: Köp det du ser i tv-programmet

 
Ebay har lanserat en funktion i sin senastea iPad-app som gör det möjligt att köpa produkter relaterade till olika tv-program. Tekniken känner av vad som går på tv för stunden och kommer sedan med förslag på produkter som syns i bild, eller annat som är relevant. Är det en hockeymatch kan det till exempel vara … (läs mer)