Granbutik öppnar i köpcentrum

Granbutik öppnar i köpcentrum


Ica testar butik med känsla av kvarterskrog

Ica testar butik med känsla av kvarterskrog

Ica testar nu ett nytt koncept med hög andel färdigmat och ett helt nytt butiksupplägg. "Kunderna kan sitta i en trevlig miljö och se hur måltiden tillagas". Efter test väntar utvärdering och bredare lansering.

Upplevelser och personalisering i flaggskepp

Upplevelser och personalisering i flaggskepp

Fokus i Nikes nya flaggskepp ligger på upplevelser och personalisering. På drygt 5 000 kvadrat erbjuder man en nivå på servicen värdig stjärnor som Serena Williams.

”Vi är Europas mest hållbara stormarknad”

”Vi är Europas mest hållbara stormarknad”

I det egna växthuset odlas örtkryddor som kunderna själva kan skörda. Den helt Co2-neutrala butiken utger sig nu för att vara den mest hållbara stormarknaden i Europa.

Miinto vill digtalisera Sveriges modebutiker

Miinto vill digtalisera Sveriges modebutiker


Nya upplevelser med Augmented Reality

Nya upplevelser med Augmented Reality

Augmented Reality gör entré i butiksmiljön. Kosmetikvarumärkets nya koncept innehåller en magisk spegel som guidar kunden till rätt stil. Dessutom kan den som vill gå på VR-klubb med Kate Moss.

Nytt dagligvarukoncept fokuserar på hälsa

Nytt dagligvarukoncept fokuserar på hälsa

Ett helt nytt dagligvarukoncept ska erbjuda ett bekvämt och hälsosamt alternativ i citykärnan. Här ligger fokus på naturliga, nyttiga och hållbara dagligvaror. Bakom satsningen ligger stadens mest förmögna person.

Stilbildande Nitty Gritty firar 25 år

Stilbildande Nitty Gritty firar 25 år

Sedan 1991 har Nitty Gritty varit en livsstilsdestination för mode- och klädintresserade i Stockholm. Konceptet har på många sätt varit stilbildande, se den prisbelönade butiken här.

Lyxig shopping i Rolls-Royce första boutique

Lyxig shopping i Rolls-Royce första boutique

De har en av de allra mest kräsna kundkretsarna som kräver innovation och inspiration. Nu har Rolls-Royce öppnat sin första boutique för lyxshopping.

Onlinebaserad möbelkedja expanderar

Onlinebaserad möbelkedja expanderar

Som så många andra e-handlare väljer möbelkedjan att öka sitt avtryck i den fysiska handeln. Nu öppnar man sin andra pop u-butik för att komplettera sina befintliga showrooms.