Konsumenterna vill ha personaliserade erbjudanden

Konsumenterna vill ha personaliserade erbjudanden

En ny undersökning visar att svenska konsumenter vill ha personaliserade erbjudanden, samtidigt som man är oroad över hur den personliga informationen hanteras. Teknik som identifierar beteenden i butik är man mycket negativ till.

Var femte svensk har e-handlat mat

Andelen som handlat mat på nätet växer stadigt, var femte svensk har klickat hem en matkasse. Det visar en ny studie om digitala och mobila köpbeteenden i dagligvaruhandeln som HUI Research har gjort på uppdrag av Visma Retail.

Dammtussen.se satsar på ny plattform

Nu har företaget lanserat en ny e-butik som har tagits fram tillsammans med Askås. Förutom en moderniserad och responsiv design har flera nya funktioner utvecklats för att förbättra användarupplevelsen.

Åhléns lät barn designa egna produkter

Åhléns lät barn designa egna produkter


Oasis öppnar flaggskepp med prosecco-bar

Oasis öppnar flaggskepp med prosecco-bar

Modekedjan Oasis lanserar en konceptbutik med tillhörande prosecco-bar och skönhetssalong i London.

Svensk detaljhandel en lockande investering

Den nordiska marknaden för detaljhandelsfastigheter väntas ha den starkaste utvecklingen i Europa på kort- till medellång sikt.

Klart med ny pop up-butik i city

Inför julhandeln får Umeå en ny pop up-butik. Det är det nya klädmärket Douchebag of Sweden som slår upp portarna i en av de centrala galleriorna.

AbSmåland – en grönare butik

AbSmåland – en grönare butik

Torsdag den 29 oktober är det invigning av AbSmåland, ett grönt livsstilskoncept som vill spara på miljön – och slösa med inspiration och upplevelser.

H&M utökar i nya Malmö Plaza

H&M utökar i nya Malmö Plaza

Entré förvandlas nu till nya Plaza i Malmö. En av åtgärderna är att H&M utökar sin butik i köpcentrumet till 2 800 kvadratmeter.

Lekmer öppnar fysisk butik