H&M expanderar e-handeln

Klädkedjan Hennes & Mauritz planerar att öppna e-handel på sju nya marknader nästa år.

Här är e-handelns tyngsta trender 2015

Omnichannel, personalisering och Big data. Läs om näthandelns tyngsta trender.

Julklappsköpen börjar på nätet

Svenska konsumenter handlar julklappar för 4,3 miljarder kronor via e-handel.

Stadium väljer Pond

Stadium anlitar Pond för att utveckla sin digitala kundupplevelse.

”Vi vill bli Nordens Amazon”

Norges största e-handelskoncern Komplett stakar ut en väg som ett brett varuhus.

TV: Frågetecken kring Icas e-handel 

Icas satsning på e-handel hamnade under luppen i Affärsvärldens nyhetssändningar.

Nordstjernan tar över Bygghemma

Familjen Ax:son Johnsons investmentbolag Nordstjernan köper Bygghemma.

Löwengrip Care & Color öppnar e-handel

Löwengrip Care & Color släpper snart en egen webbshop.

E-butikens priser styrs av kundernas beteende

Kundens beteende och plattform påverkar vilket pris varan har i e-butiken. Det visar en färsk undersökning.

Teknikmagasinet lanserar ny nätbutik

Teknikmagasinet förstärker sin närvaro i en av sina största försäljningskanaler.