Kaufland fortsätter växa i Europa och vässar sitt lågprisformat i stormarknadsstorlek. Tre nya butiker visar hur kedjan utvecklar konceptet och stärker sin position på marknaden.
Sju av Ikeas mest oväntade experiment visar hur företaget använt design och innovation för att utforska nya sätt att leva, bo och konsumera.
Från VIP-lounger och autonoma butiker till virala kampanjer och nya köpcentrum. Omvärldskollen samlar intressanta internationella nyheterna från detaljhandeln.
Crocs gjorde oktober till en månad i communityn tecken. I en internationell satsning använde man TikTok för att bygga engagemang.
En internationell satsning visar hur Urban Outfitters anpassar sina butiker till Generation Z:s köpbeteende.
HMV fortsätter expandera i Europa och öppnar tre nya butiker innan årets slut. ”Vi vill skapa nya hem för fans av musik och populärkultur”.
En ny snabbväxande lågpriskedja etableras. AI effektiviserar och säkrar påfyllning i butik. Här är våra handplockade internationella detaljhandelsnyheter.
En färsk studie sätter fokus på konsumentens prioriteringar inför julhandeln 2025.
Ikea fortsätter att expandera i stadskärnor. Nu tar företaget plats i SoHo, ett av New Yorks mest besökta shoppingområden.
Från Asos nya videokoncept och Rewes leveransrobotar till Nomas butikssatsning i Köpenhamn. Här är våra handplockade internationella detaljhandelsnyheter i snabbformat.