Den renodlade e-butikens död

Den renodlade e-butikens död

Butiker som bara har närvaro på nätet kommer att dö ut. Kostnaden för marknadsföring och leveranser tar kål på dem. Vinnaren är den som erbjuder både e-lösningar och fysiska butiker.

Ny utbildning stärker Borås e-handelsprofil

Ny utbildning stärker Borås e-handelsprofil

Borås e-handelsprofil stärks ytterligare, nu startas kursen Digital Marketing i samarbete med IHM Business School.

Han utmanar Zara och H&M med snabbhet

Han utmanar Zara och H&M med snabbhet

Det Berlinbaserade modeföretaget Lesara satsar nu på en kraftig tillväxt på den skandinaviska marknaden. Grundaren Roman Kirsch tror att snabbhet, pris och kvalitet är avgörande för den som vill bli morgondagens vinnare

Swish intar e-handeln

Swish, appen mest känd för överföringar mellan privatpersoner, genomförde i november ett pilotprojekt inom e-handel.

Tictail öppnar fysisk butik

Tictail öppnar fysisk butik


Kraftiga ökningar under 2015 års e-jul

Förra året blev ett framgångsrikt år sett ur e-handelns perspektiv. På CupoNation, som jobbar med rabatter och erbjudanden online, har man nu summerat julhandeln. Den pekar på kraftiga ökningar för den svenska e-marknaden.

Nu integreras e-handel direkt i kylskåpet

Nu integreras e-handel direkt i kylskåpet

Internet of things dyker nu upp i allt mer konkreta former. Samsung och MasterCard lanserar i dagarna under teknikmässan CES 2016 ett uppkopplat kylskåp med inbyggd e-handel.

Walmart ger MasterPass tummen upp

Walmart ger MasterPass tummen upp


Här öppnar Posten pop ups för e-handeln

Här öppnar Posten pop ups för e-handeln

Posten öppnar pop up-butiker för att skapa en fysisk kontaktyta där onlinebutiker kan ge mänsklig service och visa upp sina produkter. Varorna hämtas ut på plats eller skickas till valfri adress.

Mobil rekordjul för Amazon

Mobil rekordjul för Amazon